چند طرح خدماتی و عمرانی در روستا‌های شهرستان ساوه افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در ششمین روز هفته دولت با حضور مردم و مسولین چندین پروژه‌ی خدماتی و عمرانی در روستا‌های شهرستان ساوه بهره برداری رسید و یا عملیات ساخت ان‌ها آغاز شد.

 

افتتاح و آغاز ساخت طرح های روستایی در ساوه

در این افتتاح‌ها مشعل گاز در ۷ روستای بخش مرکزی ساوه شامل مرق، مرقکان، سیاله، صفی آباد، جمشید آباد، قیاجیک و ارجرود روشن شد که به گفته مدیر اداره گاز ساوه برای گاز رسانی به این روستا‌ها مبلغ ۲۹ میلیاردو ۸۲۸ میلیون ریال صرف شده که ۲۶۵ خانوار از نعمت گاز در این روستا‌ها بهره مند می‌شوند.

همچنین با حضور مردم و مسولین کلنگ بوستان ورزشی روستای نورعلی بیک و بهره برداری از پارک روستا‌های سقانلیق و بند چای از دیگر پروژ‌های افتتاحی در بخش مرکزی ساوه بود.

بهره برداری از ۹۲ پروژه عمرانی خدماتی شهرستان ساوه تا پایان هفته دولت

میزرایی فرماندار ساوه گفت: در هفته دولت ۹۲ پروژه عمرانی خدماتی در سطح شهرستان ساوه به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان کلنگ زنی و به بهره برداری می‌رسد که برای ۱۵۲ نفر به طور مستقیم و ۵۴۳ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

مسئولان در ادامه با حضور در بخش نوبران، پروژ‌های جدول گذاری و زیر سازی آسفالت در روستا‌های کره بر، دمورچی، کردخورد؛ غازم آباد، بیوران و همچنین پارکینگ عمومی روستای سنگستان را افتتاح کردند.

بخشدار نوبران گفت: برای اجرای این پروژ‌ها در این روستا‌ها مبلغ ۱۳ میلیاردو ۷۷۰ میلیون ریال از اعتبارات دهیاری‌ها هزینه شده است ادای احترام به مقام شامخ شهدا؛ نشست مسولین بخش نوبران با مردم و بازدید از یک واحد تولید عسل در روستای مراغه از دیگر برنامه‌های ششمین روز از هفته دولت در شهرستان ساوه بود.

بیش از ۹۸ درصد جمعیت ساوه زیر پوشش شبکه گاز خانگی

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه هم در مراسم بهره برداری از طرح گاز رسانی به ۷ روستای شهرستان ساوه گفت: بیش از ۹۸ درصد از جمعیت شهرستان ساوه زیر پوشش شبکه گاز خانگی قرار دارند.

منصوری با اشاره به صعب العبور بودن مسیر گاز رسانی به برخی از روستا‌ها افزود: با توجه به تعیین سرانه گاز رسانی بر اساس نرخ جمعیتی و افزایش هزینه‌های انتقال به روستا‌ها در نقاط کوهستانی، این اقدام با اخذ دستور وزیر در سطح شهرستان ساوه انجام شده است.

وی اضافه کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی همه نقاط حاشین نشین در ساوه از نعمت گاز برخوردارند و اینک صرفا ۴ روستا در ساوه و زرندیه گاز ندارند که امیدواریم جشن برخورداری همه نقاط این شهرستان‌ها از گاز خانگی را تا پایان سال برگزار کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.