معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی شاغلند و بیش از ۴۰ درصد نیز در شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود کار می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: در زمینه شاغل شدن دانش آموختگان این دانشگاه در زمینه‌های مرتبط با رشته تحصیلی‌شان، با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

محسن محمدزاده همچنین افزود: آزمون‌هان ۲۲ عنوان درس دانشگاه علمی کاربردی از سال تحصیلی جدید متمرکز می‌شود و در همین زمینه پارسال در ۶ استان آزمون هشت عنوان درسی به‌صورت متمرکز برگزار شد که با وضعیت قابل قبولی همراه بود.

او ادامه داد: براین اساس عنوان درس‌ها و منابعی که آزمون متمرکز دارند، تا شهریور اطلاع رسانی می‌شود.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: از ۵۱۲ مرکز دانشگاه علمی کاربردی به ترتیب ۲۳۰، ۲۴۸ و ۴۰ مرکز در سطح‌های دو، سه و چهار قرار گرفتند و تاکنون هیچکدام از مرکز‌ها موفق به قرار گرفتن در سطح نخست نشده‌اند.

محمدزاده افزود: واحد‌هایی که در سطح‌های یک و ۲ باشند تشویق و حمایت می‌شوند و مراکزی که دو سال در سطح چهار قرار می‌گیرند در سال سوم اجازه جذب دانشجو به آن‌ها تا زمان برطرف کردن نقص داده نمی‌شود.

او گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در ۲۶ سال فعالیت خود تاکنون یک میلیون و هشت هزار نفر دانش آموخته داشته است و در سال تحصیلی جدید با احتساب دانشجویان جدید، ۴۰۰ هزار دانشجو در حدود ۸۰۰ رشته در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی اداری مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی دولتی باید منحل و یا به بخش خصوصی واگذار شوند.

محمدزاده گفت: در این زمینه مراکزی که قابل واگذاری نبودند در این دو سال دانشجو به آن‌ها داده نشد و اکنون شمار اندکی دانشجو در این مراکز باقی ماندند که برای این نوع مراکز سعی شده مرکز علمی و آموزشی معین درنظر گرفته شود تا دانشجویان درس‌های باقیمانده را پیگیری کنند.

او عنوان کرد: در این دو سال هزار و صد برنامه آموزشی در سطح‌های کاردانی و کارشناسی تدوین شده اما آن قدر تغییر و تحول شغل‌ها سریع صورت می‌گیرد که تا می‌خواهیم آن‌ها را اجرا کنیم برنامه‌ها ماهیت خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ک

۵۱۲ مرکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.