مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در نشست روسا و نایب رییسان و دبیران هیات‌های ورزشی گفت: درحال حاضر ۶۸۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در استان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در نشست روسا و نایب رییسان و دبیران هیات‌های ورزشی استان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: ۱۲ هزار و ۲۶۰ متر مربع با افتتاح ۱۰ طرح ورزشی جدید به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به فضا‌های ورزشی قزوین افزوده شد و در حال حاضر استان دارای ۶۸۰ هزار متر مربع فضای ورزشی است.

علایی مقدم افزود: در حال حاضر ۵۲ طرح فعال ورزشی در استان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال آینده شاهد بهره برداری از آن‌ها خواهیم بود.

به گفته او، سرانه ورزشی به ازای هر شهروند در استان قزوین ۵۵ سانتی متر است.

او با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۴۴ طرح ورزشی در استان به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام موجود به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

این مسئول ورزشی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای حضور ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی دوره گذشته شاهد حضور ۳۰۰ درصدی آن‌ها نسبت به دوره قبل‌تر بودیم تا جایی که یک سوم مدال‌های پاراآسیایی توسط ورزشکاران این استان کسب شد.

او ادامه داد: استان قزوین سال گذشته میزبان ۱۰۳ رشته ورزشی در سطح ملی بود و هم اکنون نیز میزبان ورزشکاران کانوپوی کشور است.

علایی مقدم همچنین فعالیت سمن‌های جوانان در قزوین را پررنگ دانست و گفت: استان قزوین دارای ۶۴ سازمان مردم نهاد فعال است تا جایی که در جشنواره جوان همه شهرستان‌ها برگزار کننده این رویداد بودند.

انتهای پیام/ک

نشست روسا و نایب رییسان و دبیران هیات‌های ورزشی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.