امام جمعه یزد گفت: محور فعالیت‌های هیئت‌های عزاداری ابا عبد الحسین جذب جوانان به مساجد و هیئت‌های عزاداری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  آیت الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد  پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی طلایه داران فرهنگی دینی و تبلیغ و آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به در پیش رو بودن ایام محرم،گفت: یزد حسینیه ایران است و محافل و مجالس آن بسیار ارزشمند و پرمحتوا است.

او افزود: نکته حائز اهمیت این است که از جلسات محرم و صفر بیشتر استفاده کنید و از جوانان بیشتر دعوت کنید تا نسل جوان یاد بگیرند هیئت‌ها را چگونه اداره کنند ضمن اینکه در جلسات به مسائل روز توجه داشته باشند.

آیت الله ناصری بیان کرد: امروز زمان، زمان تحول است و بسیار می‌توانیم از حوادث و جریانات روز استفاده کنیم و به مردم و جوانان بیشتر آگاهی دهیم و ضرورت‌ها را دریابیم و با آن‌ها مطرح کنیم.

 آسیب جدی فضای مجازی به جوانان و خانواده‌ها 

امام جمعه یزد با اشاره به گسترش فضای مجازی عنوان کرد: این فضا دارد آسیب جدی به خانواده‌های ما وارد می‌کند و برخی‌ها نیز مطالبی را باور می‌کنند که این باور‌ها یک آسیب جدی بزرگ است.

او تصریح کرد: باید قدرت تفکر و تعقل در مسائل مهم را به جوانان بیاموزیم تا آن‌ها در چنین فضایی قدرت تشخیص خوب و بد از یکدیگر را داشته باشند و روحانیت در این زمینه وظیفه دارند.

آیت الله  ناصری عنوان کرد: حفظ روحیه انقلابی نیز در این شرایط بسیار حائز اهمیت است، اما باید توجه داشت که انقلابی بودن به معنای پرخاشگری نیست بلکه روحیه انقلابی این است که در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی داشته باشد و آمادگی لازم در همه زمینه‌ها برای مقابله با دشمن داشته باشد و پیرو آنچه رهبری می‌گویند، در مسیر انقلاب قرار گیرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فضای مجازی محبت را از خانواده‌ها دور کرده است، افزود: باید مردم را متوکل به خدا بار بیاوریم، به آن‌ها امید ببخشیم و روحیه مقاومت را در آن‌ها احیا کنیم.

او بیان کرد: یک خانواده زمانی انقلابی است که بتواند فرامین الهی را اجرایی کند، حجاب و تقوا در خانواده وجود داشته باشد، فرزندآوری در اولویت باشد و ارکان خانواده محکم و رفتار و گفتار و منش افراد خانواده بر اساس تقوا باشد.

آیت الله  ناصری از روحانیون خواست: با جوانان محشور باشد، با آن‌ها درد دل کنید و صحبت‌های آن‌ها را بشنوید، آن‌ها را در مساجد گردهم جمع کنید و از اسلام برای آن‌ها بگویید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محرم ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.