معاون سیاسی امنیتی فرماندار مهریز گفت: مسئولان با راه اندازی کتابخانه‌های سیار دسترسی آسان و سریع‌تر به کتاب را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد جواد برزگر معاون سیاسی امنیتی فرماندار مهریز در آئین اختتامیه نهمین جشواره کتابخوانی رضوی این شهرستان ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی، گفت: مسئولان برای افزایش سرانه مطالعه باید ابتکار عمل داشته باشند.

او افزود: مسئولان برای افزایش سرانه مطالعه باید ابتکار عمل داشته باشند و با راه اندازی کتابخانه‌های سیار دسترسی آسان و سریع‌تر به کتاب را فراهم کنند.

فرماندار مهریز ادامه داد: حضور با شکوه کودکان و نوجوان مهریزی در این جشنواره  امسال با رشد بیشتر مواجه بود و  نوجوان مهریزی  توانست در این جشنواره رتبه برتر کشوری را بدست آورد.

او با اشاره به رشد پایین سرانه مطالعه ادامه داد: متاسفانه در کشور  طبق آمار‌های رسمی و غیر رسمی سرانه مطالعه در کل جمعیت خیلی پایین است.

برزگر تصریح کرد: با همکاری، همراهی مردم و مسولان و پیگیری‌های مستمر می‌توانیم رشد مطالعه و کتاب خوانی را افزایش و به حد نرمال آن برسانیم.

او ادامه داد: لازمه جامعه پویا، داشتن مطالعه کتاب و کتابخوانی با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

برزگر با اشاره به اینکه هر کجا مردم ورود کردن آن کار به نحو احسنت پیش رفته اذعان کرد: استفاده از فعالیت سمن‌ها و موسسات مردم نهاد می‌تواند در پیشبرد اهداف از جمله بالا بردن سرانه مطالعه مفید واقع شود.

رتبه برتر هنرمند مهریزی در نهمین جشنواره کتابخوان رضوی

سعید قریشی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز گفت: فیلم زهرا زارع زاده از بین ۶ هزار و ۱۷۲ اثر ارسالی در بخش نوجوان در بخش پویش مجازی نهمین جشنواره کتابخوان رضوی رتبه برتر شد.

او به ویژگی ممتاز این جشنواره اشاره کرد و افزود : استفاده از فضای مجازی که مورد استقبال تعداد زیادی قرار گرفته و همچنین امکان حضور در جشنواره به صورت خانوادگی نیز امکان پذیر بوده است.

قریشی ادامه داد: در نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی ۱۲ جلد کتاب به روش‌های مختلفی معرفی شده که از ویژگی‌های مهم این جشنواره بود که حضور کودکان، نوجوانان، جوانان برگزار شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریزبا اشاره  به رشد صد در صدی شرکت کنندگان مهریزی در این جشنواره، افزود: در سال گذشته تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره ۹۸۰ نفر در سال گذشته که به ۲۷۰۱ نفر در سال جاری رسیده است.

آئین اختتامیه نهمین جشواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مهریز با حضور مسئولان شهرستان و با معرفی آثار برتربرگزار شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کتاب ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار