قطع شدن مجدد سرویس Xbox Live

سرویس Xbox Live برای دومین بار و در کمتر از یک ماه به طور کامل از دسترس گیمرهای کنسول ایکس‌باکس خارج شد.

قطع شدن مجدد سرویس Xbox Liveبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته سرویس Xbox Live به طور ناگهانی از دسترس کاربران خارج شد و بسیاری از گیمرهای این کنسول هنگام ورود به بازی دچار مشکل شدند. شرکت مایکروسافت دلیل این قطعی ناگهانی مهم‌ترین سرویس خود را اعلام نکرد و تنها پس از گذشت مدتی اعلام کرد که این مشکل برطرف شده است. ظاهرا از ساعت ۳ بعد از ظهر روز گذشته نیز سرویس Xbox Live دچار مشکل شده و بخش  آنلاین بازی‌های بسیاری از کاربران از دسترس خارج شده است و بسیاری از گیمرهای این کنسول اعلام کردند توانایی ورود به بازی‌‍‌های خود را ندارند.

این سرویس تنها برای اجرای بازی به صورت آنلاین در کنسول ایکس‌باکس طراحی نشده است و بسیاری از برنامه‌ها نظیر Spotify، Plex و Amazon نیز برای دسترسی از کنسول ایکس‌باکس، ملزم به دسترسی به سرویس Xbox Live هستند. همچنین دو عنوان بسیار پر طرفدار Fortnite و Destiny 2 نیز از دسترس کاربران خارج شده است و همین موضوع بسیاری از گیمرها را از شرکت مایکروسافت شاکی کرده است.

قطع شدن مجدد سرویس Xbox Live

شرکت مایکروسافت پس از مشاهده حجم بالای اعتراضات گیمرها پس از گذشت دو ساعت حدود ساعت ۵ بعد از ظهر توئیتی را در صفحه کنسول Xbox  منتشر کرد و اعلام کرد تمامی مشکلات این سرویس برطرف شده است و گیمرها می‌توانند با خیال راحت وارد سرویس Xbox Live شوند.


بیشتر بخوانید: اطلاعات سخت افزاری بازی Gears 5 اعلام شد


طبق معمول شرکت مایکروسافت علت این نقص فنی را اعلام نکرده است و تنها واکنش شرکت مذکور به از دسترس خارج شدن سرویس Xbox Live انتشار توئیتی پس از حل مشکل بوده است. با این حال باید منتظر بود و دید باز هم این مشکل برای کاربران کنسول Xbox پیش خواهد آمد یا  شرکت مایکروسافت حداقل تا مدت طولانی از وقوع آن جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

سرویس Xbox Live دوباره از دسترس خارج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.