سخنگوی ائتلاف سعودی با اذعان به ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی غربی، از هدف قرار گرفتن فرودگاه بین‌المللی ابها از سوی نیروهای انصارالله خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گالف بیزینس، خبرگزاری رسمی عربستان (SPA) گزارش داد فرودگاه بین‌المللی ابها اواخر روز گذشته هدف حمله انصارالله قرار گرفت.

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی در سخنانی که اذعان به ناتوانی سامانه‌های پدافندی غرب قلمداد می‌شود، تأیید کرد: ساعت ۲۳:۳۵ چهارشنبه شب پرتابه‌ای به این فرودگاه اصابت کرد.

وی همچنین اعلام کرد هیچ کشته و یا زخمی تا کنون گزارش نشده است. ترکی المالکی تصریح کرد این حادثه از سوی مقامات ذی ربط تحت بررسی و تحقیق قرار دارد.

اذعان این مقام سعودی به ناکامی سامانه‌های پدافندی غربی در رهگیری موشک شلیک شده از سوی نیرو‌های یمنی در حالی بیان می‌شود که تاکنون بار‌ها مقامات این کشور تلاش کرده‌اند عملیات نیرو‌های مقاومت یمن را بی‌اثر جلوه داده و اعلام کنند قادر به رهگیری موشک نیرو‌های یمنی هستند.

عربستان از فرودگاه‌های غیرنظامی در جنوب کشورش برای فعالیت‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌کند به نحوی که یک مرکز کنترل از راه دور برای پهپاد‌ها در فرودگاه‌ها با هدف انجام مأموریت‌های رصد و حمله به خاک یمن ایجاد شده است.

همچنین چند روز پیش نیز یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله پهپادی گسترده به یک هدف نظامی مهم در پایتخت عربستان خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار