شورای عالی سیاسی یمن مستقر در صنعا در واکنش به تازه‌ترین تحولات عدن و استان‌های جنوبی و شرقی یمن بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، شورای عالی سیاسی یمن مستقر در صنعا در واکنش به تازه‌ترین تحولات عدن و استان‌های جنوبی و شرقی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف سناریو‌های ائتلاف متجاوز سعودی در استان‌های جنوبی و شرقی تثبیت اشغالگری در یمن است.

متجاوزان ائتلاف سعودی از مزدوران و ابزار‌های خود آنگونه که می‌خواهند برای ریختن خون یکدیگر استفاده و آنان را وارد جنگ‌های نیابتی برای تجزیه یمن می‌کنند. متجاوزان برای زمینه سازی به منظور اجرای طرح‌های نیرو‌های نفوذی و سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس و همراهان آن‌ها تلاش می‌کنند. آلت دست قدرت‌های سلطه گر و نفوذی که در کشور‌های متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات تجسم یافته است، با اجرای این سناریو‌های خونین ماهیت مأموریت خود را در مناطق اشغالی آشکار کرد. حوادث اخیر آشکار ساخت که ائتلاف متجاوز سعودی و ابزار‌های آن، خطر و تهدید واقعی علیه ملت یمن به شمار می‌روند و تحولات اخیر در استان‌های اشغالی جنوبی و شرقی بهترین نشانه و دلیل برای اثبات این موضوع است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای عالی سیاسی یمن، جامعه جهانی را به علت سکوت در قبال متجاوزان و محاصره علیه یمن مسئول می‌داند و تأکید می‌کند یمن کشوری مستقل با حاکمیت ملی است. ما خواهان جلوگیری از ادامه فعالیت بانک مرکزی یمن در عدن هستیم و بر بازگشایی هر چه سریعتر فرودگاه بین المللی صنعا و صدور اجازه برای انجام مبادلات تجاری از طریق بندر الحدیده تأکید می‌کنیم. از ملت یمن و در صدر آن‌ها فرزندان استان‌های جنوبی و شرقی می‌خواهیم بافت اجتماعی این مناطق را حفظ کنند و توطئه‌ها برای تجزیه یمن را نپذیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار