۷۱ نقطه از حریم و بستر رودخانه رزجرد قزوین رفع تصرف می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از آغاز رفع تصرف و آزادسازی ۷۱ نقطه از حریم و بستر رودخانه رزجرد قزوین و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز این مسیر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده، ۷۱ نقطه از حریم و بستر رودخانه رزجرد قزوین از سوی برخی افراد، کشاورزان و رستوران‌ها تصرف شده است که کار آزادسازی آن در حال انجام است.

قاسمی افزود: همچنین در مسیر این رودخانه چاه‌هایی از سوی اشخاص حفر شده است که در صورت اثبات غیر مجاز بودن مسلوب المنفعه و پلمپ خواهد شد.

او اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه منابع طبیعی دست اندازی و تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها با مقاصد و منافع شخصی توسط افراد است که شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.‌ی دادستان عمومی و انقلاب قزوین به بارندگی‌های گذشته اشاره کرد و افزود: بارش‌های سال جاری و اتفاقات ناگوار و خسارت‌های سنگینی که در بسیاری از استان‌ها به وقوع پیوست برای ما یک زنگ خطر بود، زیرا بسیاری از طغیان و جاری شدن سیل در رودخانه‌ها به علت همین دست اندازی‌ها بود که شرایط بحرانی را در برخی استان‌ها رقم زد.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست معظم قوه قضاییه برای آزادسازی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها تاکید فراوان داشته اند و دستگاه قضایی هم با جدیت و قاطعیت ورود پیدا کرده است و با متخلفان این حوزه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه افزود: ضروری است نهاد‌های متولی این موضوع به ویژه منابع طبیعی، امور اراضی و آب منطقه‌ای با هماهنگی و بر اساس وظایف قانونی و ذاتی خود عمل کنند تا نتایج مطلوبی حاصل شود و شاهد این دست اندازی‌ها نباشیم.

قاسمی گفت: رفع موانع و تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان از برنامه‌های جدی شورای حفظ حقوق بیت المال استان است و به همه متصرفان هشدار می‌دهیم که در کمترین زمان برای رفع تصرفات خود در بستر و حریم رودخانه اقدام کنند در غیر این صورت با بهره گیری از اختیارات قانونی با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ک

هشدار دادستان قزونی به متصرفان حریم رودخانه ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار