آمریکا رسما تصمیم خود مبنی برای افزایش تعرفه‌های کالا‌های چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد اعلام کرد.

اعلام رسمی افزایش تعرفه‌های کالا‌های چینی از سوی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سازمان رسمی مطبوعات آمریکا در یادداشتی رسما اعلام کرد تعرفه‌های کالا‌های چینی وارداتی به آمریکا به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار پنج درصد افزایش یافته است.

در این یادداشت آمده است «در راستای همسویی با خط مشی رئیس‌جمهور، نماینده تجاری آمریکا مصمم شده است تا با افزایش تعرفه از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد برای کالا‌های وارداتی چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار که در ۲۰ اوت ۲۰۱۹ اعلام گردید، اقدام اتخاذ شده در این بخش را اصلاح کند».

تعرفه‌های جدید قرار است بنا بر اعلام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از تاریخ اول سپتامبر اجرا شود. با این حال، او افزایش تعرفه بر تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، بازی‌های ویدئویی و برخی از اقلام خاص لباس و کفش را تا ۱۵ سپتامبر به تعویق انداخته است.

جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن در ۲۳ اوت با اعلام شورای ایالتی چین در خصوص اعمال ۵ تا ۱۰ درصد تعرفه بر حدود ۷۵ میلیارد دلار کالای تولیدی آمریکا که بخشی از آن در اول سپتامبر و بخش دیگر در ۱۵ دسامبر اعمال خواهد شد به بالاترین حد خود رسیده است. پکن در این اطلاعیه اعلام کرد بر خودرو‌های آمریکایی نیز مالیات ۲۵ درصدی بسته خواهد شد.

پس از این اقدام چین، جمعه گذشته، ترامپ در کاخ‌سفید اعلام کرد واشنگتن تعرفه‌های موجود بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد از اول اکتبر افزایش خواهد داد. بعلاوه آنکه تعرفه‌های ۳۰۰ میلیارد دلار کالای تولیدی چین از اول سپتامبر از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار