مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۴۰ بقعه متبرکه استان از ابتدای ماه محرم برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای ماه محرم گفت : «سوگواره بصیرت عاشورایی» از شاخص‌ترین این برنامه‌ها است که در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

او با تصریح اینکه این سوگواره در ۴۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، گفت : این برنامه از ابتدای ماه محرم آغاز خواهد شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

این مسئول در خصوص اعزام مبلغین به مناطق مختلف استان طی ماه محرم گفت: به این منظور درخواست اعزام ۱۵۰ مبلغ از قم را داده ایم که طی این ایام به نقاط مختلف استان اعزام شده و به تبلیغ بپردازند.

او به برگزاری چند برنامه شاخص دیگر نیز توسط اوقاف و امور خیریه استان طی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه‌های ما طی این ایام می‌توان به همایش «لبیک یا حسین» اشاره کرد که در روز دوم ماه محرم مصادف با ۱۲ شهریور ماه راس ساعت ۱۷ و ۳۰ در محل امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صالحی افزود: این همایش ویژه هیئت‌های مذهبی است و به صورت همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد و در کرمانشاه نیز این مراسم در محل امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار می‌شود.

او از برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در روز جمعه ششم محرم مصادف با ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: محل برگزاری این همایش در مرکز استان هنوز مشخص نشده، اما در شهرستان‌ها بقاع متبرکه شاخص مجری این همایش خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه گفت: سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه در محل ورزشگاه امام خمینی (ره) به صورت باشکوه برگزار شد و امسال نیز تلاش می‌شود که این همایش به بهترین نحو برگزار شود.

این مسئول همچنین از اجتماع نوجوانان حسینی تحت عنوان «احلی من العسل» در هفتمین روز از ماه محرم مصادف با ۱۶ شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: این اجتماع ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محل امامزاده ابراهیم طاق بستان برگزار می‌شود.

او افزود: همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان دیگر برنامه شاخص طی این ایام است که به صورت همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه شاخص طی ۱۲ محرم مصادف با ۲۱ شهریور ماه راس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی گفت: سایر برنامه‌های ما، چون مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به شکل خیلی ویژه در تمام بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد و در بقاع متبرکه شاخص نیز دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به شکل کاروان حرکت می‌کنند. قرائت روزه و زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های ما طی این ایام است .

 

 

انتهای پیام/د

«سوگواره بصیرت عاشورایی» از شاخص‌ترین برنامه‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.