مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون در کل کشور ۱۴ میلیون کارگر در سیستم تامین اجتماعی دارای بیمه اجباری هستند.

ثبت یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه در تامین اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی مظفری مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های کشور انجام شده است گفت: ۱۷ درصد کاهش حوادث منجر به فوت کارگران و ۶۰ درصد حوادث منجر به مرگ در معادن کاهش داشته است.

او افزود: براساس ماده ۸۷ قانون کار هر کارگاه در بدو شروع فعالیت باید مسائل مربوط به ایمنی را رعایت کرده باشد.

مظفری با بیان اینکه ایمنی اصل و محور هر کار است و اساس فصل چهارم قانون کار نگاه پیشگیرانه است گفت: تجهیزات مورد استفاده برای کار باید ایمن باشند و حتی تجهیزات فردی مورد استفاده برای کارگر طبق تبصره ۹۰ باید مورد تایید قرار گرفته باشند.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۲۴۰ قلم از مواردی که در این حوزه بسیار مهم بودند مورد بازبینی قرار گرفته‌اند و استاندارد‌ها بازنگری شده‌اند بیان کرد: این را قانون و اجبار کرده‌ایم که این اقلام باید به کارگاه‌ها ورود پیدا کنند.

مظفری با اشاره به اینکه نگاه کارفرما به محیط کار باید تغییر پیدا کند و این انتظار را نداشته باشد که بازرس نواقص را به او اعلام کند و خود کارفرمایان در این حوزه اقدام کند گفت: سهل‌انگاری کارگر در مرحله آخر باعث شکل گرفتن یک حادثه می‌شود و قبل از آن باید نواقصی که عمدتا از سوی کارفرما است برطرف شود.

او با بیان اینکه دولت نظارت و تبیین آیین‌نامه‌ها و کارفرما رعایت مسائل ایمنی و فراهم کردن محیطی امن را برعهده دارد عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های کشور انجام شد که ۱۷ درصد کاهش حوادث منجر به فوت کارگران و ۶۰ درصد حوادث منجر به مرگ در معادن کاهش داشته است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در کشور خیران بسیاری در حوزه‌های فراوان وجود دارد گفت: باید فرهنگ کمک‌رسانی خیران در حوزه کار و کارگری در جامعه گسترش یابد.

صبح امروز نخستین کارگاه آموزش ایمنی در معادن زیر زمینی در کرمان با حضورمدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/س

۱۴ میلیون کارگر در سیستم تامین اجتماعی دارای بیمه اجباری هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار