رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: متاسفانه باشگاه‌های بزرگ اصفهان تمرکزشان روی فوتبال است و حاضر نیستند در کشتی سرمایه گزاری کنند.

میرزایی رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: ورزش کشتی یکی از قدیمی‌ترین و فراگیرترین ورزش‌های جهان است تقریبا تمام کشور‌های دنیا دو سبک المپیکی کشتی یعنی کشتی آزاد و کشتی فرنگی را پذیرفته اند، تفاوت این دو در آن است که در کشتی فرنگی، که بیشتر در اروپا محبوب است، در کشتی فرنگی گرفتن پایین کمر و استفاده از پا ممنوع است، اما در کشتی آزاد کشتی گیران اجازه همین را هم دارند

او با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌ها اذعان داشت: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای تقویت زیر ساخت‌های کشتی در رده‌های سنی خردسالان و نونهالان داشتیم.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان با اعتراف به اینکه کشتی اصفهان در سال‌های اخیر افت چشمگیر داشته است افزود: به جز هیئت کشتی مازندران و خوزستان، همه استان‌ها با افت شدید در ورزش کشتی مواجه اند و اصفهان نیز از این مسئله مستثنا نیست به عنوان مثال استان همدان در گذشته ۴ الی ۵ ملی پوش داشته، اما در حال حاضر شرایط برای کشتی همدان مانند گذشته نیست و تعداد ملی پوشان در این استان با کاهش همراه بوده است.

میرزایی ادامه داد: ورزش‌های فراوان جدیدی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند به همین خاطر افراد کمتری به کشتی روی می‌آورند چرا که موفقیت در کشتی دشوار است، اما در دیگر رشته‌ها به مراتب راحت‌تر می‌توان کسب مدال کرد.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان سابقه درخشانی در حوزه کشتی داشته گفت: استان اصفهان جز ۵ استان برتر کشور بوده و سال گذشته  عباس مهدی زاده در کشتی فرنگی موفق به کسب عنوان سومی کشور شد.

وی اظهار داشت:عباس مهدی زاده و رسول جزینی از مربیان با تجربه اصفهانی هستند که به عنوان مربی تیم ملی مشغول به فعالیت هستند، در رده‌های سنی پایه هم اکنون کشتی گیران اصفهانی در اردو‌های تیم ملی حضور دارند

میرزایی در خصوص حمایت نکردن باشگاه‌های پر طرفدار اصفهانی از رشته کشتی گفت: متاسفانه باشگاه‌های بزرگ اصفهان عمده تمرکزشان بر ورزش فوتبال است و حاضر نیستند در کشتی که ورزش ملی کشورمان است سرمایه گزاری کنند.

در خصوص وضعیت داوران استان گفت: در حال حاضر استان کشتی استان اصفهان از حضور ۳ داور بین المللی بهره‌مند است و کمیته داوران استان تصمیم با تقویت داوری کشتی داوران جدید را وارد عرصه قضاوت کند.

در آخر تصحیح کرد: امیدواریم باشگاه‌های ذوب آهن و سپاهان روی رده‌های پایین سرمایه گذاری کنند تا در آینده شاهد اتفاقات خوب در کشتی استان باشیم.
 
انتهای پیام/ی
 
 

لزوم توجه بیشتر به ورزش کشتی در نصف جهان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.