پیام آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه کشور در هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرائت شد.

قرائت پیام رئیس حوزه های علمیه کشور در هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، پیام آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه کشور و امام جمعه میبد در هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی به وسیله حجت الاسلام اعرافی قرائت شد.

پیام آیت الله اعرافی بدین شرح است:

ضرب آهنگ حزین برخاسته ازگلو‌های مداحان چنان به کلمات مرده جان می‌بخشد که عزاداران حسینی گویی در صحرای تفتیده‌ی نینوا شاهد تقابل دو جریان عظیم تاریخی حق وباطل هستند که آن روزبا تمامیت خویش به میدان آمده بودند تا سرنوشت بشریت را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند.

با ضرب آهنگ کلمات مداحان جان‌ها به حرکت در می‌آید و از پس پرده ضخیم هزار ساله‌ی تاریخ عبور می‌کند و به وادی حیرت می‌رسد وواله و حیران به این تقابل می‌نگرد، همزاد پنداری دست می‌دهد و هرکسی خود را در کنار شیر مرد وشیر زنی یا کودکی یا نوجوانی می‌یابد که آن روز مسئولیت یافته اند تا تمامیت ولایت الله تعالی را به کرسی بنشانند و با همه‌ی هستی خویش ازولایت الهی دفاع کرده و ولایت طاغوتی وشیطانی را از میدان حاکمیت و سلطنت بیرون رانند.

در حقیقت مداحان وپیر غلامان حسینی در طول تاریخ، مسئولیت بزرگ زنده داشت و احیای پیام عاشورایی را از حضرت امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) بر دوش گرفته اند.

زنده داشت عاشورا هر چند درگرو حرکت‌های مردمی وتوده‌ای عاشقان ابی عبدالله الحسین است و دوستداران مکتب امام حسین بوده است و هرگز امات اسلام در این زمینه غفلت وکوتاهی ننموده است، اما نقش پررنگ غلامان و مداحان حسینی را نمی‌توان در این امر نادیده گرفت.

خادمان و واعظان و مداحان وپیر غلامان مکتب ثقلین با پذیرش امانت الهی برآن شدند تا آنچه را که دیگران نتوانسته اند به عهده گیرند به گردن گیرند و هرگز در اوج ظلم‌های امویان وعباسیان و دیگر ظالمان تاریخ از این مسئولیت الهی خویش فاصله نگیرند و پیام‌های حسینی را به قلوب حق طلبان و عدالتخواهان برسانند.

بی گمان پاسداشت پیر غلامان و مداحان وواعظان حسینی نه به معنای پاسداشت اشخاص بلکه پاسداشت از حقیقت الهی است که از هابیل تا امروزادامه داشته و دارد و منادیان از پیامبران واولیای الهی در صراط مستقیم اسلام با همه‌ی شرایط بر آن بودند تا با جریان سازی آن، اجازه‌ی عرض اندام به طاغوت ندهند.

اگر ایام الله حسینی امروز زنده و همچون چراغی فروزان رهروان را در فتنه‌ها رهنمون است جز به فداکاری و جانفشانی صالحانی که، چون عالمان، واعظان شاعران آیینی و عاشورایی سرایندگان، مداحان، پیر غلامان حسینی نبوده است که حتی از جان خویش مایه گذاشته وشهادت را به سکوت وخاموشی ترجیح داده اند وجان بر کف به میدان آمدند و با پاسداشت و زنده داشت و احیای عاشورای حسینی این چراغ را به آیندگان رساندند وکشتی نجات امام حسین (ع) را به مردمان نشان دادند وبرآن نشاندند تا به سلامت از فتنه‌های طاغوتیان عبور وبه دارالسلام ایمان برسانند.

امسال الحمدالله دارالایمان میبد به این امر مفتخر است تا برای پاداشت از پیشگامان عرصه جهاد فرهنگی و جهاد علمی هفدهمین اجلاس بین المللی وسراسری پیرغلامان و خادمان اباعبدالله الحسین (ع) را با حضور عزیزانی از ۳۰ کشور در کنار پیر غلامان و خدام حسینی ایرانی سراسر کشور برگزار می‌کند.

ضمن عرض خیر مقدم و خوشامد به همه مهمانان ارجمند و حضار و سپاس خدمت همه‌ی مسئولان استان و شهرستان و خیران محترم و عاشقان اباعبد الله امیدوارم این اجلاس عطر عاشورای حسینی را در استان یزد که مفتخر به عزا و حماسه‌ی حسینی است و همچنین در شهرستان میبد بپراکند و زمینه‌ی تعالی و عزا و وسوگواری سرور وسالار شهیدان در طراز انقلاب اسلامی و در افق جهانی و با معیار‌های کامل الهی است فراهم آورد ومشعلی گردد برای تربیت نیرو‌های جوان و اندیشمند در همه‌ی عرصه‌های معرفتی و هنری عاشورا.

انتهای پیام/ص

افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در میبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار