استاندار یزد گفت: پیرغلامان حسینی یک پای نقش آفرینی اجتماعی در صلح و سازش و نزدیک کردن دلها به هم هستند.

استان یزد، خانه اهل بین استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدعلی طالبی،  استاندار یزد در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: پیرغلامان حسینی یک پای نقش آفرینی اجتماعی در صلح و سازش و نزدیک کردن دلها به هم هستند.

طالبی با بیان اینکه ارزش های دینی زبان مشترک انسانیت است، افزود: پیرغلامان پیوند دهنده ی دل های رنجور در سراسر جهان هستند و می توانند موجب یک حرکت جدید برای کمک به نیازمندان و دادخواهان جهان ایجاد کنند.

او اظهار داشت: شعله عشق به اهل بیت و امام حسین(ع)همیشه در دل و جان یزدی ها روشن و فروزان است و این گرمای محبت و مهر سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می شود.

استاندار یزد افزود: حب اهل بیت چنان در وجود مردم استان یزد و به ویژه مردم بافت تاریخی ریشه دارد که مراسم عزداری در تمام ایام سال با آداب رسوم منحصر بفردی برگزار می شود.

طالبی با بیان اینکه "پیر" در ادبیات دینی و مذهبی ما به معنای راهنما و دست گیر نوپایان به سوی کمال است، خاطرنشان کرد:" پیر" در ترکیبی شگفت انگیز با غلام واژه ی پیر غلام را می سازد و این پیر غلام با قرارگیری در کنار پسوند حسینی معنای واقعی خود که همان چراغ راهنمای افراد و دستگیری افراد است را پیدا می کند.

او با اعلام اینکه پیرغلامان ستون های قابل اتکا در پیوند ملت ها هستند، اظهار داشت: پیرغلامان و خادمان حسینی نقش موثری در پیوند دل ها و ارتباط ملت ها فارغ  از فرقه های مختلف دارند.

انتهای پیام/ص

افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در میبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.