طی شش سال گذشته، پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هزینه شد.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت ‎و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اظهار داشت: طی شش سال گذشته، پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی در این استان هزینه شد.

او افزود: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن در بخش صنایع تبدیلی، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش دامپروری و مابقی در بخش باغات، زراعت، توسعه گلخانه ها، آب و خاک و شیلات و زنبور عسل بوده است.

غریب اضافه کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی در سال ۹۲ حدود ۱۶ درصد به ثبت رسیده بود که طبق مرکز آمار کشور این رقم امسال به بالای ۲۲ درصد افزایش و ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی نیز در زمان یادشده از ۱۲ درصد به ۱۹ درصد ارتقا یافت.

او ادامه داد: پارسال میزان تولید محصولات باغی این استان ۱۹۵ هزار تن اعلام شد.

غریب گفت: امسال هفت هزار تن محصول قارچ دکمه ای، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان تولید گردید.

او افزود: این استان با تولید حدود ۲۴ هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا) و تولید ۲۴ هزار تن بادام مرغوب صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.

غریب اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری همچنین با تولید سالانه ۳۴ هزار تن محصول هلو مرغوب، رتبه هفتم و هفت هزار تن گردو رتبه نهم تولید را در کشور طی دو سال گذشته کسب کرد.

او ادامه داد: این استان با تولید سالانه بیش از ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز برابر ۳.۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور، رتبه نهم کشور را دارد.

انتهای پیام/ف

چهارمحال و بختیاری قطب تولید ماهیان سردآبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار