مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: امسال ۷ هزار تن خرما از ۲ هزار و ۳۹۵ هکتار نخلستان‌ در شهرستان کرمان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با اشاره به شرایط خاص و تنوع آب و هوایی مناطق مختلف شهرستان کرمان، کشت محصول خرما در بخش‌های شهداد و گلباف از فرصت‌های کشاورزی این مناطق است؛ گفت: سطح زیر کشت این محصول ۳ هزار و ۲۶۰ هکتار است که از این میزان ۲ هزار و ۳۹۵ هکتار بارور و ۸۶۵ هکتار غیر بارور است.

او با بیان اینکه ارقام خرما شامل پرکو، کروت، بزمانی، هفتادگزی، عبدالهی، قصب، مضافتی، پیارم و مجول هستند؛ افزود: برداشت این محصول از اواخر مرداد ماه آغاز شده است و انتظار می‌رود تا پایان آذر ماه ادامه داشته باشد.

مسعودی متوسط عملکرد در واحد سطح را با توجه به ارقام مختلف ۳ تن در هر هکتار اعلام کرد و بیان داشت: میزان ۷ هزار و ۱۸۵ تن تولید سالیانه محصول در بخش‌های گلباف و شهداد خرما برداشت شود.

مسعودی با بیان اینکه عملکرد محصول خرما نسبت به سال گذشته به علت گرما و ریزش کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت خرما در بخش شهداد در منطقه اندوهجرد و در بخش گلباف در منطقه کشیت است.

او تصریح کرد: مقداری از این محصول برای مصرف در شهرستان و استان و عمده محصول در سردخانه‌ها ذخیره و در ماه‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیردو از مهمترین مشکلات می‌توان نبود سردخانه در این مناطق جهت ذخیره سازی در منطقه و همچنین کمبود نیروی انسانی و باغات فرسوده و مسن را نام برد.

مدیر  جهاد کشاورزی شهرستان کرمان اظهار داشت: در سال جاری مبارزه با آفات زنجره خرما در سطح ۴۸۰ هکتار، سوسک کرگدنی خرما در سطح ۱۵۰ هکتار و کنه در سطح ۲۰۰ هکتار در مناطق مختلف شهداد صورت گرفته است.
انتهای پیام/ی

عملکرد محصول خرما نسبت  به علت گرما و ریزش کاهش پیدا کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار