المیادین گزارش داد مواضعی که دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد معادلات جدیدی را برای مقابله با دشمن صهیونیست ترسیم کرده است.

المیادین: مواضع اخیر نصرالله معادلات جدیدی در مقابله با دشمن ترسیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مواضعی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد معادلات جدیدی برای درگیری با رژیم صهیونیستی ترسیم کرده است. روشن است که این معادلات در سایه دستاورد‌های میدانی، گسترده‌تر خواهد شد تا شامل عراق، سوریه و فلسطین هم شود. چشم انداز این راهبرد که نصرالله برخی عناوین آن را آشکار کرد، چیست؟

گزارشگر المیادین گفت: از پارادوکس‌های درگیری میان لبنان و اسرائیل این است که هر بار دشمن جلاد، معادلاتی دریافت می‌کند که مقاومت ترسیم می‌کند. این مسئله از زمان آزادسازی (جنوب لبنان) در سال ۲۰۰۰ تا پیروزی مقاومت در سال ۲۰۰۶ و تا امروز ادامه دارد. اسرائیل همواره تلاش کرده است تا قواعد درگیری را تغییر دهد. اما هر بار با دژ محکم مقاومت برخورد کرده است. این بار سید حسن نصرالله چیزی را به گوش اسرائیل رساند که اصلا دوست نداشت آن را بشنود.

نصرالله گفت «از کشور خود در مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی دفاع خواهیم کرد.» دبیرکل حزب الله با بیان این جمله، مثلث طلایی مقاومت را تکمیل کرد.

بنابر این گزارش، دوره سکوت در برابر اقدام دشمن به نقض هوایی حاکمیت لبنان به پایان رسیده است. این مرحله را مردمانی آغاز کردند که آماده اند تا با سربلندی، همه چیز را تحمل کنند. این مرحله، مرحله مهار تحرکات زمینی، دریایی و هوایی دشمن است. واکنش اسرائیل و همپیمانان آن در گِرو پاسخ حتمی است که سید حسن نصرالله درباره آن سخن گفت.

رئیس جمهور لبنان که در رأس کشور قرار دارد، آنچه را که روی داد، اعلان جنگ علیه کشورش دانست و گفت: این مسئله به ما این حق را می‌دهد تا از تمامیت ارضی، استقلال و سرزمین‌های خود دفاع کنیم. ما مردمی هستیم که نه برای جنگ بلکه برای صلح تلاش می‌کنند و نمی‌پذیریم کسی ما را از هر راهی تهدید کند.

امروز محور مقاومت از لبنان تا منطقه، عملکرد منسجم‌تر و تماس بیشتری به ویژه در جبهه‌های فلسطین، عراق، یمن و سوریه دارد. همه این جبهه‌ها به پاسخ حتمی که سید حسن نصرالله بر آن تاکید کرد، اهمیت می‌دهند. معادله جدید، فراتر از تجاوز اخیر اسرائیل به لبنان است و شامل رویارویی همه محور مقاومت و حامیان آن در جامعه بین المللی علیه دشمن اسرائیلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار