شهرستان مهاباد به عنوان شهرستان پایلوت برای تحویل حجمی آب کشاورزی در پایاب سد به منظور کاهش مصرف آب کشاورزی تعیین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با برگزاری جلسه هماهنگی تحویل حجمی آب کشاورزی پایاب سد مهاباد گفت: تامین معیشت کشاورزان در کنار احیای دریاچه ارومیه یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

او افزود: شهرستان مهاباد به عنوان شهرستان پایلوت برای تحویل حجمی آب کشاورزی در پایاب سد مهاباد تعیین شده است که ۱۲ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان در پایاب این شبکه قرار دارد که با اجرای راهکار‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه در جهت مدیریت توزیع آب کشاورزی، مقدار مصرف آب کشاورزی در این منطقه که بیش از ۱۳۵ میلیون متر مکعب بود با تحویل حجمی به ۹۵ میلیون متر مکعب کاهش خواهد یافت.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۵۱۹ هکتار از اراضی واقع در پایاب این شبکه به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز می‌شوند که در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ۳۴۱ هکتار از این اراضی که به سیستم آبیاری تحت فشار تجیز شده بود، از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و به بهره برداری رسید.

جلیلی با تاکید بر استقرار الگوی مشارکت جوامع محلی در توسعه کشاورزی پایدار و الگوی کشت مناسب در منطقه تاکید کرد و گفت: برای تحویل حجمی آب کشاورزی، ۵۲ نقطه از شبکه در نظر گرفته شده است که به سیستم‌های مناسب اندازه گیری و کنترل جریان آب مجهز می‌شوند.

انتهای پیام / س خ 

اجرای راهکار‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با تحویل حجمی آب کشاورزی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.