مدیرکل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با بیان اینکه رویداد شتاب خرما ۷ آذر در کرمان برگزار می شود، گفت: افراد دارای ایده تا اول آبان ماه می توانند طرح های خود را به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد حسین موسی زاده، مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در جمع اصحاب رسانه در کرمان با اشاره به اینکه رویداد شتاب خرما ۷ آذر امسال در کرمان برگزار می شود، گفت: علاقه مندان تا اول آبان ماه مهلت ثبت ایده‌هایشان را دارند، پس درخواست داریم افرادی که ایده‌ای در رابطه با خرما دارند، در سایت ما ثبت کنند.

او ابراز امیدواری کرد: رویداد شتاب خرما گره‌ای از کار فعالان این حوزه باز کند و موجب افزایش اشتغال و کار نو در صنعت خرما شود.

موسی زاده با اشاره به ظرفیت‌ها و محصولات خوب کرمان تصریح کرد: محصولات مختلفی می‌توان از خرما تولید کرد و اگر به این مزایا توجه می‌شد، بیکاری در کرمان و بم وجود نداشت.

او با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد خرمای ایران در استان کرمان تولید می‌شود، بیان داشت: می‌توانیم با رویداد شتاب خرما شاهد ورود نوآوری و خلاقیت در همه حوزه‌های مرتبط با این محصول در استان باشیم.

موسی زاده تأکید کرد: باید تحولی در ایجاد شرکت‌های نوپا و مرتبط با محصولات جدید خرما و اشتغال مبتنی بر محصولات جدید را شاهد باشیم.

مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری در این دانشگاه‌ها گفت: امسال تاکنون بیش از ۱۳۰ مرکز نوآوری تخصصی در مراکز آموزش علمی کاربر‌دی تاسیس و برایشان مجوز صادر شده و در حال برگزاری استارتاپ‌ها و رویداد‌های شتاب تخصصی هستند و امیدواریم در پاییز امسال شاهد برگزاری قریب به ۵۰ رویداد شتاب تخصصی در کشور باشیم.

او دانشگاه علمی کاربردی راشغل‌محور دانست و افزود: این دانشگاه نگاه به افزایش مهارت در دانشجویان دارد و حوزه پژوهش و فناوری تلاش می‌کند بتواند افراد فناور تحویل جامعه بدهد.

مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: در استان کرمان چهار مرکز نوآوری داریم که مجوز آن‌ها صادر شده و امیدواریم همه مراکز علمی کابردی استان تا پایان امسال موفق به اخذ مجوز یک مرکز نوآوری در استان بشوند.

او افزود: برای ایجاد مراکز نوآوری سه شرط وجود دارد اول اینکه دولتی نباشد، تخصصی باشد و سرمایه گذار وجود داشته باشد و در این مراکز ایده‌ها برای تولید حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/ب

سفر مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار