نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اعلام اینکه آمریکا به دنبال تضعیف توافق هسته‌ای برجام است، گفت درخواست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را نباید جدی گرفت.

روسیه: درخواست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را نباید جدی گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو اتریش در مصاحبه با این خبرگزاری تاکید کرد درخواست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را نباید جدی گرفت.

نماینده روسیه گفت آمریکا از طریق طرح چنین درخواست‌هایی به دنبال تضعیف توافق هسته‌ای برجام است.

میخائیل اولیانوف گفت: «پیشنهاد آمریکا منعکس‌کننده موضع این کشور برای تضعیف برجام است و نمی‌توان آن را جدی گرفت.»

این مقام روسیه تصریح کرد که طبق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در تأیید آن صادر شده تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اواسط اکتبر ۲۰۲۰ برداشته می‌شود و دلیلی برای تجدید نظر در این تصمیم وجود ندارد.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی چالش‌های صلح و امنیت در خاورمیانه با نگرانی از همراهی نکردن جامعه بین المللی با سیاست‌های دولت ترامپ، افزود: «تحریم تسلیحاتی و محدودیت‌های سفر (سردار) قاسم سلیمانی به زودی به پایان می‌رسد و زمان از کف می‌رود. باید جلوی ایران را گرفت؛ جامعه بین الملل کاری کند.»

بریان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران نیز در نشستی خبری در این وزارتخانه مدعی شد بند‌های مرتبط با محدودیت‌هایی که سازمان ملل برای منع مسافرت برخی افراد از جمله سردار قاسم سلیمانی قرار داده بود و نیز تحریم تسلیحاتی ایران که از ۲۰۰۶ به این سو وضع شده بود، در حال انقضاء هستند و شورای امنیت باید در این خصوص نقشی جدی برای تمدید این محدودیت‌ها ایفا کند.

در ۲۰۲۳ و ۸ سال بعد از توافق هسته‌ای، ممنوعیت برای آزمایش‌های موشکی ایران منقضی می‌شود. مسدودیت اموال برای بیش از ۶۰ نهاد ایران نیز تمام می‌شود. بعد در سال دهم یعنی اکتبر ۲۰۲۵ همه بند‌های مرتبط با قطعنامه ۲۲۳۱ تمام خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۰:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
امریکا نمیتونه تا زمانی که خارج از برجام هست کاری بکنه
آخرین اخبار