نمکی گفت: خائنان به کشور دارو ساز نیستند و اگر صنعت داروسازی نفسی می‌کشد به دلیل ایثار داروسازان است.

خائنان به کشور دارو ساز نیستند/ اقتصاد دارو اشفته‌تر از سایر بخش‌ها استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم اختتامیه انجمن علمی داروسازی کشور که در سالن همایش رازی برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم اندیشه پزشک محور اگر داروسازان نبودند یقینا نظام سلامت تعطیل بود.

او ادامه داد: با رفتن داروسازان چند ملیتی از کشور و ایجاد طرح ژنریک و برند سازی گامی بلند به سمت خود کفایی در شرایط سخت دفاع مقدس پیش رفته ایم.

اقتصاد دارو آشفته‌تر از بخش سلامت است

نمکی با اشاره به اینکه اقتصاد دارو آشفته‌تر از بخش سلامت است و صنعت داروسازی به شدت زیر بار واردات له شده است،  بیان کرد: اگر صنعت داروسازی نفسی می‌کشد به دلیل ایثار داروسازان است و امروز داروسازی در تمام بخش‌ها دچار گرفتاری است.

وزیر بهداشت افزود: اگر عرصه دارویی را مرتب نکنیم در آینده دچار خسران می‌شود؛ وقتی ۵۵۰ میلیون دلار صرف تولید ۹۷ درصد شده و واردات ۳ درصد دارو بیش از یک میلیارد دلار هزینه بر حوزه سلامت تحمیل می‌شود.

۱/۳ از تولید ناخالص ملی صرف تولید دارو می‌شود

او اظهار کرد: امروزه ۱/۳ از تولید ناخالص ملی صرف تولید دارو می‌شود، اما در کشور‌های خارجی این رقم ۱/۷ است؛ چرا باید اجازه بدهیم داروی مارژین با قیمت زیاد وارد کشور شود در صورتی که با صرف هزینه کم ۶۷ درصد از مواد اولیه در کشور تولید می‌شود.

نمکی گفت: داروسازان این کشور ایثار می‌کنند و آنکه خیانت می‌کند داروساز نیست و خائن به ملت و کشور است و داروساز پاک‌تر از این است که دارو سر از ناصرخسرو سر در بیاورد.


بیشتر بخوانید: ماجرای امضاهایی به رنگ طلا در سازمان غذا و دارو/ رد پای نامرئی رانت در ارز دارویی


او گفت: علیه من اتاق فکری تشکیل شده و کارش تخریب من است؛ برای این دسته افراد جای کار در حوزه دارو وجود دارد و ما نسبت به آنها هیچ کینه ای نداریم.

وزیر بهداشت افزود: نباید اجازه دهیم تا یک نفر سرمایه گذار علم و دانش دارو ساز را غارت کند؛ اگر اقتصاد داروسازی خوب شد دیگر همکاری با نگاه تحقیرآمیز به داروسازان نگاه نمی‌کند و هرگز چنین اجازه‌ای نمی‌دهم.

نمکی گفت: به پاک دستی شرافت شانه ساز ایمان داشتم و از وی خواستم گره داروسازی را باز کند و حرمت را به این حرفه برگرداند؛ حق ندارید مردم را در پیچ وخم بروکراسی معطل کنید و ما با هیچ کسی خصومت نداشته و شریک و رقیب کسی نیستیم.

او تاکید کرد: نباید با پیش داوری به مردم نگاه کنیم و باید با هم متحد شده و کینه هارا کنار بگذاریم و بابد دل را از حسد و کینه پرنکنیم و با عشق و محبت و مهربانی باید دل‌ها را پر کنیم؛ و باید با هم متحد شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار