رئیس اجرایی دولت افغانستان بر تامین شفافیت انتخابات توسط کمیسیون های انتخاباتی تاکید کرد.

کمیسیون های انتخاباتی بر تامین شفافیت انتخابات توجه جدی داشته باشندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشست امروز شورای وزیران بر تامین شفافیت انتخابات توسط کمیسیون های انتخاباتی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: کمیسیون های انتخاباتی باید به خواست مردم مبنی بر تامین شفافیت انتخابات توجه جدی داشته باشند. امروز مسئولیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به دوش چند نفر است اما نتایج آن بر سرنوشت میلیون‌ها افغان و سرنوشت کشور تاثیر می گذارد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به روند صلح با طالبان بیان داشت: هنوز مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان آغاز نشده است؛ امیدواریم طالبان به خواست مردم افغانستان لبیک گفته و دست از کشتار غیر نظامیان بکشند. عبدالله افزود که تلاش‌ها برای آغاز مذاکرت بین الافغانی جریان دارد.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر تلفات غیر نظامیان نسبت به سال های گذشته افزایش داشته، از نیروهای امنیتی خواست که برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان و امنیت شاهراه‌ها توجه اساسی داشته باشند.

عبدالله تاکید کرد: طالبان دست به ناامنی های گسترده در شاهراه‌های عمومی کشور زده و تسلط بر شاهراه‌ها را به یک منبع عایداتی برای خود تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.