رئیس پلیس فتای مازندران از دستگیری نوجوان ۱۵ ساله متهم به کلاهبرداری اینترنتی ۷۰۰ میلیون ریالی در استان خبر داد.

سرهنگ حسن محمد نژاد رئیس پلیس فتای مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی و اینکه بیش از ۵۲ میلیون ریال وجه نقد به صورت غیر مجاز و به صورت اینترنتی از ۲ حساب بانکی او برداشت و به حساب‌های بانکی افرادی دیگر واریز شد، موضوع به ویژه در دستور کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: برابر بررسی‌های انجام شده و انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد، تمام نقل و انتقالات وجه از طریق سامانه‌های اینترنتی و از طریق یک خط تلفن همراه صورت پذیرفته که در این خصوص مالکان حساب‌های مقصد که همگی اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های مرکزی استان بوده اند، شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای مازندران با اشاره به شناسایی متهم اصلی این پرونده، نوجوانی ۱۵ ساله که با استفاده از خط تلفن مادرش اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کرده، گفت: این فرد با هماهنگی قضائی دستگیر و در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد.

سرهنگ محمدنژاد افزود: متهم در تحقیقات پلیس گفت از بهمن ماه پارسال از طریق یک کانال تلگرامی با نحوه انجام فیشینگ و جعل درگاه اینترنتی آشنا شده و از این طریق با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی اشخاص اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کرد.

او با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس در ادامه تحقیقات دریافتند، متهم به ۶۳۵ حساب بانکی افراد دسترسی داشته و تاکنون ۷۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده، گفت: تلاش برای شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان از آنان خواست در زمان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و در زمان ورود به درگاه بانکی مراقب بوده تا در دام درگاه‌های جعلی یا فیشینگ قرار نگیرند.
انتهای پیام/س


کلاهبرداری اینترنتی به وسیله یک نوجوان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار