معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تاسیس تشکل اقامتگاه‌های بوم گردی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شکوفه مهدی آبادی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه از چند ماه پیش اقداماتی برای ایجاد تشکل اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان آغاز و طی روز‌های اخیر تاسیس شد، گفت : این تشکل می‌تواند به عنوان بازویی توانا در کنار معاونت گردشگری استان در بحث نظارت بر راه اندازی اصولی و آئین نامه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی، کیفیت خدمات، نرخ گذاری پذیرایی و اقامت در آن‌ها ما را یاری کند.

او گفت : همچنین تاسیس این تشکل علاوه بر توسعه گردشگری روستایی در سطح استان، به رونق صنایع دستی و معیشت روستایی و نیز احیاء فرهنگ و سنت بومی محلی روستا‌های استان کمک خواهد کرد.

معاون گردشگری استان گفت: باتوجه به میزبانی کرمانشاه در رویداد بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی ۲۰۲۰ انتظار داریم که این تشکل برنامه ریزی هدفمند و منسجمی در این راستا داشته باشد.

او افزود: تنوع فرهنگی و معماری که باتوجه به اقلیم چهارفصل استان در اقامتگاه‌های بوم گردی داریم، کمک کرده تا واحد‌های کرمانشاه در سطح کشور منحصربفرد بوده و از سوی دیگر نقشی مهمی در ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس روستاییان ایفا کنند.

مهدی آبادی بابیان اینکه درحال حاضر حدود ۱۵ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال است، گفت: در نظر داریم تا پایان امسال این تعداد را افزایش داده و حداقل ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در استان داشته باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

تشکل بوم گردی بازویی توانا در کنار معاونت گردشگری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.