معاون بهره‌برداری و تولید آبفا شیراز گفت: آب شهرک بهشتی در یک شبکه ایزوله قرار دارد و آشامیدنی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدتی پیش ترکیدگی لوله و فوران آب از زیر منازل شهرک بهشتی شیراز بحث‌برانگیز شد.

این مشکل سرانجام پس از دو هفته توسط مسئولان آبفا حل شد، اما پس از آن یکی از افرادی که منزلش در آن منطقه قرار دارد شبهه‌ای جدید مطرح کرد.

فرمانی معاون بهره‌برداری و تولید آبفا شیراز بیان کرد: در مدتی که دچار مشکل بودیم، هرچقدر می‌گفتیم که این آب آشامیدنی است، مسئولان شرکت آبفای شیراز منکر این مسئله می‌شدند و با برخورد بسیار تندی به ما گفتند که آزمایش انجام دادیم و این آب آشامیدنی نیست و چشمه یا قنات هست.

حالا که مشکل حل شده، سوال این است که اگر مسئولان، آن آب را در آن مقطع زمانی آزمایش کردند و دیدند قابل آشامیدن نیست و به همین دلیل گفتند ارتباطی با آبفا ندارد، حالا که مشخص شده مشکل از ترکیدگی لوله بوده و آن را رفع کردند، خوب است پاسخ دهند نتایج آزمایشات خود را قبول دارند یا نه؟! یا آب آشامیدنی شهرک بهشتی شیراز دچار مشکلات بهداشتی و غیرقابل مصرف است یا دستگاه‌های آزمایش و مسئول این کار بی‌کفایت است و نتیجه آزمایش اشتباه بوده است که در هر صورت آبفا باید پاسخگو باشد.

نگران نباشید؛ آب شهرک بهشتی سالم است

فرزاد جهان‌مرد معاون بهره‌برداری و تولید آبفا شیراز در پاسخ به این شبهه با اشاره به حضور شبانه‌روزی نیرو‌های شرکت آبفا برای حل این مشکل، تصریح کرد: ما آزمایش‌هایی را که انجام داده ایم قبول داریم و در صحت آن‌ها شکی نیست.

او، آب شهرک بهشتی را ایزوله و قابل شرب خواند و ادامه داد: وظیفه بخش معاونت بهره‌برداری تولید، ذخیره‌سازی، تقویت فشار و توزیع آب است که این بخش آب با اطمینان ۱۰۰ درصدی را وارد شبکه می‌کند.

جهان‌مرد، با تاکید بر اینکه حاضریم آب به مردم ندهیم، ولی آب آلوده وارد شبکه نشود، افزود: طبق دستورالعمل از نقاطی که دانشگاه علوم پزشکی مشخص کرده در زمان‌های مشخص نمونه‌گیری می‌کنیم تا ازنظر سلامت بُعد میکروبی آب مطمئن باشیم و در آزمایشگاه نیز آنالیز آب را انجام می‌دهیم تا شاخص‌ها طبق استاندارد باشد.

آزمایشگاه شیراز جزء سه آزمایشگاه برتر کشور

معاون بهره‌برداری و تولید آبفا شیراز با اشاره به قرار داشتن آزمایشگاه شیراز جزء سه آزمایشگاه برتر کشور اضافه کرد: در آزمایشگاه شیراز با استاندارد ۱۷۰۲۵ فعالیت می‌کنیم که تفاوت ما با بقیه آزمایشگاه‌ها این است که با ممیز خارجی فعالیت می‌کنیم.

او، اظهار کرد: آب در یک شبکه ایزوله قرار دارد و دائم در حال کنترل است که به آن گفته می‌شود آشامیدنی، اما زمانی که این آب در خاک روان شد دیگر به آن نمی‌توان گفت آب آشامیدنی.

جهان مرد، بابیان اینکه در مردادماه با دریافت خبر نشتی آب به محل مراجعه کردیم و بهره‌برداری و نمونه‌برداری آن انجام شد، تاکید کرد: در آزمایش‌هایی که روی آب نمونه انجام شد، مشخص شد که نه کُلُر دارد و نه بر اساس ۶ شاخص آب سالم است که بر این اساس اعلام شد این آب آشامیدنی نیست.

معاون بهره‌برداری و تولید آبفا شیراز با تاکید بر ۴ بار تکرار شدن این مرحله در طول ۱۰ روز، بیان کرد: از روز دهم ۵۰۰ واحد مسکونی اطراف این منزل نشت‌یابی گسترش داده شد که به هیچ مورد نشت‌یابی نرسیدیم، اما پس‌ازآن با شرکت نشت‌یابی ماهواره‌ای هماهنگ کردیم که از این شرکت فقط یک مورد در کشور است.

او، با بیان اینکه جنس خاک شهرک بهشتی مارن است که آب در آن نفوذ نمی‌کند و روان می‌شود، تصریح کرد: فاصله نشتی تا نقطه نفوذ آب ۴۰۰ متر آب بود که به دلیل این بُعد مسافت آب و تماس آن با املاح و آلودگی‌های خاک باعث شده بود معیار‌های یک آب آشامیدنی را از دست دهد.

جهان مرد، افزود: با توجه به اینکه یک چشمه در ۱۲۰۰ متری آن محل قرار داشت، شک کردیم که این آب از آن محل باشد.

معاون بهره‌برداری و تولید آبفا شیراز گفت: از روزی که مشکل شروع شد تا حل آن ۸ تا ۹ روز طول کشید و آن‌هم به این دلیل بود که هرجا که شکستگی رخ می‌دهد فوران آب در آن محل است، اما در این مورد حدود ۴۰۰ متر آن‌طرف از نقطه آسیب‌دیده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

پاسخ معاون بهره‌برداری و تولید آبفا شیراز به یک شبهه

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار