سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان در نشست خبری با خبرنگاران از برحورداری ۶۳۹ روستای استان از اینتزنت پر سرعت تا پایان سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان  با اشاره به اینکه بیش از ۹۰درصد جاده‌های اصلی استان دارای اینترنت است گفت: امسال نیز تلاش بیشتری می‌شود تا جاده‌های بیشتری از اینترنت برخوردار شوند.

او با بیان اینکه شبکه ملی ارتباطات زیر ساخت اصلی است و کل اطلاعات مردم در داخل  این شبکه ملی نگهداری می‌شود افزود: شبکه ملی یک شبکه امن است و دارای  دسترسی بالاست و همچنین  کاهش هزینه ها و تعرفه ها را به همراه داشته است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان  با اشاره به اینکهگذرگاه خدمات در هسته شبکه ملی اطلاعات قرار دارد ادامه داد: بیش از ۸۰‌ درصد روستا‌های کشور به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

بهی با بیان اینکه ۱۵۹ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت است اظهارکرد: طول شبکه فیببر نوری زیرساخت در استان ۳۶ هزار و  ۳۷۹کیلومتر است.

او عنوان کرد: در حال حاضر ۶۴ دفتر پیشخوان در استان و ۲۱۵ دفتر خدمات روستایی فعالیت می کنند. 

 سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان با اشاره به ایجاد طرح  نو آفرین  برای شغل های نوپا گفت:  از طریق این طرح  شرکت‌های نوپا از مالیات معاف می شوند .

بهی ادامه داد: باید سرمایه‌ی این شرکت‌ها کمتر از ۲۵۰میلیون تومان باشد  و سود حاصل از کارشان را در داخل شرکت سرمایه گذاری کنند و مجموع درآمدشان سالانه بیش از 500 میلیون تومان نباشد.

انتهای پیام / ط آ

فعالیت ۲۱۵ دفتر خدمات روستایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.