رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از بهره برداری از ۶۰ طرح کشاورزی با سرمایه گذاری ۲۸۲ میلیارد ریال در استان خبر داد

ایجاد اشتغال برای ۳۳۹ با بهره بردای از ۶۰ طرح کشاورزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۳۳۹ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: در هفته جهاد کشاورزی نیز ۸۲ طرح با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.

او اظهار داشت: تعهد سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برای ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۶۲۰ نفر است که تا پایان مرداد یک هزار و ۱۰۲ شغل در بخش کشاورزی استان همدان ایجاد شده است.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه بیش از یک هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون در این استان بهره برداری شده است، افزود: ارزش محصولات کشاورزی این استان ۹۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در هفته دولت عملیات اجرایی گلخانه ۱۴ هکتاری در نهاوند و یک مجتمع گلخانه‌ای ۶۸ هکتاری در ملایر آغاز شد.

اوبا اشاره به اینکه بر اساس سند راهبردی سالانه ۷۰ هکتار گلخانه استان ایجاد می شود، افزود: در سه سال آینده باید ۲۰۰ هکتار گلخانه در سطح استان احداث شود.

رضوانی جلال با اشاره به ثبت جهانی انگور ملایر نیز گفت: ثبت جهانی گردوی تویسرکان و سیر همدان نیز پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: سال گذشته حدود ۶۰ هزار تن سیر در همدان تولید شد که به دلیل پایین بودن کیفیت آن صادرات کم بود، اما امسال سیر تولیدی استان کیفیت بالایی دارد و صادرات افزایش یافته است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن سیر از استان همدان صادر شده در حالیکه سال گذشته چهار هزار تن صادرات انجام شد افزود: فرآوری سیر و گردو ضعیف است هرچند این دو محصول برند جهانی دارد و باید صنایع تبدیلی آن تعریف و سرمایه گذار جذب شود.

انتهای پیام/د.ا

۶۰ طرح کشاورزی در همدان بهره برداری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار