مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از پوشش ۹۹.۵ درصدی طرح غربالگری شنوایی در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عرب نژاد، مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی سال ۸۷ با پوشش هشت درصدی در استان آغاز شد، گفت: در حال حاضر پوشش طرح در خراسان جنوبی به ۹۹.۵ درصد رسیده است.


او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سازمان ثبت احوال خراسان جنوبی و اداره کل بهزیستی استان افزود: این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و کودکان با هدف پوشش کامل موالید استان در زایشگاه‌های استان و مراکز خدمات بهداشتی درمانی و پیگیری حداکثری کودکان شناسایی شده در برنامه تا نتیجه درمان و به منظور پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از کم شنوایی و ناشنوایی و ارتقای سطح سلامت کودکان اجرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برنامه کشوری غربالگری شنوایی نوزادان با هدف کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زود هنگام از بدو تولد نوزادان و شیرخوران انجام می‌شود.


او افزود: این برنامه از برنامه‌های ملی سازمان بهزیستی کشور است که از نیمه دوم سال ۸۷ با پوشش ۸ درصدی در استان آغاز و در حال حاضر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اداره کل ثبت احوال استان به پوشش ۹۹.۵ درصدی جامعه هدف رسیده است.

انتهای پیام/ب

انجام غربالگری شنوایی در خراسان جنوبی

برچسب ها: بهزیستی ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.