مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۶ هزار و ۹۳۵ نفر شب در مرکز سرپناه شبانه پذیرش شده اند.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: هر شب حدود ۱۹ نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند که پارسال ۸۰۰ میلیون ریال برای آن‌ها هزینه شده است.

او با بیان اینکه میانگین سنی افراد مراجعه کننده در پارسال بین ۲۸ تا ۴۰ سال بوده است افزود: افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند بر مبنای پذیرش داوطلبانه و خود معرف در این مرکز پذیرش شوند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه مرکز سرپناه شبانه یا شلتر جزو مراکز حوزه درمان محسوب نمی‌شود گفت: افراد کارتن خوابی که قادر به ترک کردن نیستند و یا تمایلی به انجام آن ندارند خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مرکز۳۰ تخت وجود دارد افزود:سقف پذیرش این مرکز در فصل زمستان افزایش می‌یابد به گونه‌ای که بسیاری از افراد به شکل کف خواب در این مرکز پذیرش و خدمات دریافت می‌کنند.

او در پایان گفت: توزیع یک وعده شام و صبحانه، تأمین دو دست پوشاک زمستانی و تابستانی در سال، ارجاع به مراکز اورژانس و مراکز بهداشتی در صورت نیاز، اجرای کلاس‌های آموزشی در زمینه کاهش آسیب، ارائه سوزن، سرنگ ولوازم بهداشتی برای معتادان پرخطر، ارجاع به سیستم‌های درمانی و حمایتی و مذاکره با خانواده‌ها در صورت امکان برای بازگشت به شرایط بهتر از جمله خدمات مرکز سرپناه است.

انتهای پیام / ط ا

وجود ۳۰ تخت در مرکز سرپناه شبانه

 

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.