مدیر بهزیستی بیرجند از بهره مندی بیش از ۱۰۰۰ نفر از خدمات مشاوره ژنتیک خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شرفی مدیر بهزیستی بیرجند در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت‌های حوزه پیشگیری گفت: ۱۴ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است که از این تعداد ۷ مرکز سرپایی ، یک مرکز سرپناه شبانه و دو مرکز dic می‌باشد.

وی افزود:  چهار کمپ ترک اعتیاد در بیرجند فعال داریم که نگهداری شبانه روزی را انجام می‌دهد و دوره نگهداری درمان بین یک تا سه ماه است.

شرفی  با اشاره به فعالیت ۵ مرکز مشاوره ژنتیک در مرکز استان بیان داشت: در سال ۹۷ بیش از ۱۴۰۰ نفر از خدمات مشاوره قبل و حین بارداری برخوردار شدند .

مدیر بهزیستی بیرجند آمار معلولین ضایعه نخاعی در بیرجند را ۱۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: علت اصلی این معلولیت در شهرستان تصادفات بوده است.

وی ادامه داد: ۹ مرکز شبانه روزی در بیرجند فعال است که دو مرکز بیماران اعصاب روان، سه خانه سالمندان و دو مرکز ذهنی و یک خانه پناهگاهی و یک خانه پناهگاهی در هفته بهزیستی افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه  تعداد پرونده‌های توانبخشی دو هزار ۳۹۱ پرونده به بخش خصوصی واگذار شده است. گفت: افراد تحت پوشش طرح سی بی آر ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر هستند.

انتهای پیام / ط آ

فعالیت ۱۴ مرکز ترک اعتیاد در استان

 

برچسب ها: بهزیستی ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.