برای احداث و ایجاد سیستم نوین آبیاری بالغ بر۱۲۰ میلیارد اعتبار ملی  تخصیص داده شده است.

اختصاص ۱۲۰ میلیارد اعتبار برای ایجادسیستم های نوین آبیاری به استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت گفت: کم آبی و خشکسالی از مشکلات اصلی صنعتگران و تولیدکنندگان استان بوده است.

او بابیان اینکه نداشتن برنامه از منابع آب باعث آسیب جدی به استان شده است افزود : براساس سند سازگاری با خشکسالی که تصویب شد  ، تغییر الگوی کشت ، اجرای سیستم های نوین آبیاری در دستور کار قرار می گیرد.

معتمدیان گفت : برای اولین بار در کشور سند سازگاری با کم آبی تصویب شد و خراسان جنوبی بعنوان استان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد.

استاندار بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به ۳ استان سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و خراسان رضوی در روزهای آینده به تصویب می رسد.

معتمدیان ادامه داد  : حداقل ۶۰ میلیون متر مکعب و حداکثر ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص داده می شود و تنها استانی هستیم که دولت تضمین خرید آب را به عهده گرفته است.

او اظهار کرد : ۹۱ درصد منابع آب موجود در بخش کشاورزی ، ۲ درصد دربخش صنعت و ۵ درصد در مصارف آب شرب مصرف می کنیم که در بخش کشاورزی کمتر از ۲۸ درصد و بیش از ۳۸ درصد در بخش صنعت اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ک

خراسان جنوبی پایلوت دراجرای اولین سند سازگاری با کم آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.