نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: هیات‌های مذهبی باید پیام‌های عاشورا برای جامعه و به ویژه نسل جوان بازگو کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی مراسمات ماه محرم با اشاره به ایام محرم و عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی، اظهار داشت: باید مراقب باشیم که به اسم ماه محرم یکسری تخلفات از برخی‌ها سرنزند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: گل مالی کردن کل ماشین حتی شیشه‌های آن توسط برخی از رانندگان اگرچه جنبه عزاداری دارد، اما تخلف محسوب می‌شود و رانندگان می‌توانند فقط یک مقداری گل به نیت عزا به ماشین بزنند نه اینکه تمام ماشین را گل مالی کنند.

آیت الله علما عنوان کرد: هیئت‌ها باید مراقب آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای همشهریان باشند و بلندگو‌ها را داخل حسینه‌ها و یا مساجد نصب کنند و از پخش در کوچه و خیابان بپرهیزند چرا که طبق فتوای مقام معظم رهبری فقط اذان می‌تواند از بلندگو‌ها در کوچه و خیابان بلند پخش شود.

او ادامه داد: هیئت‌های مذهبی در ایام محرم باید به جای حمل این همه علم، پارچه و تصاویر مختلف، جملات و احادیث امام حسین (ع) را به صورت پارچه نوشته بزرگ به نمایش بگذارند و رجز‌ها و پیام‌های عاشورا را بازگو کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: نباید خطبه‌ها و پیام‌های امام حسین (ع) در کتاب‌ها باقی بماند بلکه باید کلمات و جملات امام حسین (ع) که همانا هدف اصلی آن امام همام در قیام عاشورا بود، زنده بماند و ما باید به این منظور زمینه را مساعد کنیم.

او با بیان اینکه شعائر امام حسین (ع) باید هم شان تاسوعا و عاشورا باشد، تاکید کرد: باید طوری عزاداری کنیم که شان و شئون امام حسین (ع) حفظ شود چرا که کل اسلام با همین شعائر زنده است.

آیت الله علما اظهار داشت: جوانان ما روز به روز فهم و درکشان بالا می‌رود و از ما هدایت می‌خواهند لذا باید بتوانیم آن‌ها را اشباع کنیم اگرچه در این راستا نوحه‌ها و عزاداری‌ها کارساز است، اما نباید از پیام‌های اصلی غفلت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه افزود: عزاداری‌ها باید باشد، اما قرآن را زمان تفسیر می‌کند و سیدالشهدا هم قرآن ناطق است و باید ببینیم با زمان چطور او را تفسیر کنیم.

او بیان داشت: الگوی امام (ره) برای انقلاب امام حسین (ع) بود و بیدار کردن و آگاه کردن مردم را با الگو گیری از قیام امام حسین (ره) انجام داد و توانست این انقلاب را به خوبی هدایت کند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه بر بصیرت افزایی جوانان تاکید کرد و گفت: این مهم یکی از تاکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

آیت الله علما در پایان محرم را فرصتی برای معرفی دین اسلام و ارزش‌های آن عنوان کرد و گفت: عزاداری‌های این ماه نیز باید هرساله با وقار بیشتری برگزار شود و عزاداری‌های سنتی نیز بر اساس توصیه بزرگان دینی باید حفظ شود.

 

انتهای  پیام/ز


برگزاری مراسم هیات های مذهبی در ایام محرم 

برچسب ها: اربعین حسینی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.