معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، از فعالیت هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک امروز یکشنبه ۳ شهریور ۹۸ در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است.

او افزود: در مراکز برخی از استان‌ها مانند تبریز، علاوه بر فعال شدن کلینیک تخصصی کودک ۴۷ میز خدمت کودک نیز در سرای محلات فرهنگسراها، مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری‌ها نیز دایر گردید.

او اظهار داشت: کلنیک‌های تخصصی حقوق کودک در حوزه آموزش، ترویج و حمایت از حقوق کودک در سطح کشور و معاضدت حقوقی، آموزش مربی، مشاوره و پاسخگویی به سوالات و ابهامات حقوقی درحوزه کودک فعالیت می‌کنند.

عباسی با اشاره به آسیب پذیر بودن کودکان افزود: کودکان به دلیل اینکه حق دفاع از خود را ندارند، بیشتر نیازمند حمایت هستند.

او ادامه داد: رعایت مصالح عالیه کودکان همیشه و همواره مدنظراست و تصمیم گیرندگان باید مصالح عالی کودک را در همه حوزه‌ها مدنظر داشته باشند.

معاون وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد خانواده، مدرسه و اجتماعی به کودک باید نگاه حمایتی باشد، تصریح کرد: حقوق کودک، حق‌های ذاتی و بنیادین بشری است که سلب شدنی نیست و تکلیف است که دیگران در قبال کودکان دارند.

عباسی اضافه کرد: ایران نیز به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته و این کنوانسیون مورد تاکید شورای نگهبان نیز قرار گرفته است.

او به تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس اشاره کرد وگفت: ماده ۹ این لایحه که در کمیسیون حقوقی وقضائی مجلس نهائی شده که می‌تواند یک حرکت فراروی برای حمایت دقیق از حقوق کودک باشد.

عباسی اظهار داشت: امسال در شورای هماهنگی حمایت از حقوق کودک به عنوان سال تحول حوزه حقوق کودک نامگذاری شده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: بر اساس سند ملی حقوق کودک که سال ١٣٩۴ به عنوان برنامه مشترک دستگاه‌های اجرایی تدوین شده، مقرر شده در افق ١۴٠۴ و در مدت ١٠ سال کودکان ایران به جایگاه شایسته خود برسند.

انتهای پیام/خ

برگزاری کنفرانس تخصصی حقوق کودک

برچسب ها: دادگستری ، حقوق کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.