آخرین منزل تعمیراتی و سی و هشتمین منزل تخریبی ناشی از سیل امسال با حضور استاندار مازندران در روستای مرزرود رودپی جنوبی شهرستان ساری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین زادگان استاندار مازندران در حاشیه آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت در ساری با بیان اینکه پیش از این تعمیر و ترمیم پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی پایان یافته و تحویل مالکان شده بود، گفت:کار تعمیر و ترمیم واحد‌های باقی مانده هم به انتها رسیده است.

او افزود: تا دو هفته پیش برای جبران خسارت سیل و بهسازی و نوسازی مسکن حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان پرداخت شده بود که حدود ۲۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ کمک بلاعوض بود و بقیه هم در قالب تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۵ درصدی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید:پایان مهر ماه، آغاز خانه دار شدن سیل زده‌های مازندرانی

حسین زادگان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی خانه‌های سیلزده تخریب شده گفت : بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این خانه‌ها هم تا اواخر پاییز و سه ماه زودتر از بقیه نقاط تحویل سیلزدگان می‌شود.

او  در این مراسم بر تعهد دولت به تحقق وعده هایش به سیل زدگان در پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و گفت: با سامانه‌ای شدن ثبت نام خسارت دیدگان سیل اواخر پارسال و اوایل امسال، سعی شده تا میزان نظارت و کنترل در وضعیت پرداخت‌ها افزایش یابد و از این طریق از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

او افزود: مشکلاتی در شروع و فرایند کار بین دستگاه‌ها و بانک‌ها به وجود آمد که با دستور و تاکید رئیس جمهور در خصوص رفع این مشکلات و شروع پرداخت خسارت‌ها این روند بر ریل عادی قرار گرفته است.

حسین زادگان گفت: انجام هماهنگی در این زمینه شاید موجب کندتر شدن روند پرداخت خسارت‌ها شده باشد، اما سیل زدگان بدانند که پرداخت خسارت‌ها انجام می‌شود و به قول معروف "دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

استاندار مازندران افزود: تمام تلاش مسئولان برای رفع هرچه زودتر مشکلات خسارت دیدگان است و اگر قصور و کوتاهی در این زمینه دیدند برما ببخشند.
انتهای پیام/س
 

پایان ترمیم خانه‌های سیلزدگان مازندرانی

برچسب ها: وزارت کشور ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.