رضایی گفت: اقتصاد و فرهنگ لیبرالی و سرمایه‌داری اتفاق خاصی در ایران رقم نزده است و ما در گام دوم انقلاب اسلامی آن را نمی‌خواهیم.

ضرورت بازسازی اقتصادی و فرهنگی بر اساس گام دوم انقلاببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند استان قزوین گفت: اقتصاد و فرهنگ لیبرالی و سرمایه داری در صد سال گذشته، اتفاق خاصی را در ایران رقم نزده است و در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند بازسازی اقتصاد و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران هستیم و اقتصاد و فرهنگ باید اسلامی و مردمی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما در گام دوم انقلاب اسلامی، اقتصاد سرمایه داری و لیبرالی نمی‌خواهیم، تصریح کرد: باید با تکیه بر جوان‌های گمنام و پیروان راه شهیدان خرازی، باکری، کاظمی و حسن پور اقتصاد مردمی و اسلامی را به ثمر بنشانیم.

رضایی، با گلایه از این که علی رغم پیشرفت‌های گسترده در عرصه‌های دفاعی و نظامی، اما همچنان در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی، عقب هستیم، گفت: برای شکوفایی فرهنگی و اقتصادی باید راه شهدا را ادامه دهیم و برای تحقق این موضوع، باید در درجه اول فرهنگ از خودگذشتگی را در خودمان تقویت کنیم.

او با بیان اینکه آمریکا و دولت‌های استکباری، به دلیل ضربات شدید نظامی، جمهوری اسلامی ایران را در شرایط سنگین تحریم اقتصادی قرار داده و به جنگ اقتصادی روی آورده است، گفت: سال رونق اقتصادی، سال مهمی برای پیشرفت در اقتصاد و فرهنگ محسوب می‌شود و همانگونه که دشمن را در رویارویی نظامی شکست دادیم، در اقتصاد و فرهنگ هم باید آن‌ها را به شکست بکشانیم.

سردار رضایی گفت: استانداران کشور به ویژه استاندار قزوین نباید برای پیگیری ابتدایی‌ترین کارها، با وزارتخانه‌ها رایزنی کنند بلکه باید با تکیه بر توان داخلی استان ها، در راستای شکوفایی اقتصادی و فرهنگی گام بردارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه از انقلاب اسلامی ایران به شجره طیبه یاد کرد و افزود: روشنفکران و ملت ایران در صد سال گذشته به دنبال تاسیس دولت مطلوب و آرمانی بودند که این موضوع با انقلاب مشروطه و تدوین قانون اساسی محقق شد، اما با کودتای انگلیسی‌ها و آمریکایی ها، خنثی شد.

او افزود: دولت‌ها برای اینکه پست و مقام شان را از دست ندهند آزادی را از مردم گرفته بودند و استبداد را رقم زدند که با پیروزی انقلاب اسلامی این نقشه دشمنان خنثی شد.

رضایی به موضوع ملی شدن صنعت نفت در دوران مصدق و پناه بردن او به آمریکا از دست استبداد انگلیسی‌ها اشاره کرد و گفت: نمونه اخیر این اتفاق را در کودتای آمریکایی‌ها در ترکیه علیه دولت اردوغان شاهد بودیم و امروز دشمنی خاصی میان دولت ترکیه و آمریکا وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آرزوی صد ساله مردم برای تشکیل دولت مستقل و مشروع با پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن به رهبری امام خمینی محقق شد، تصریح کرد: در جریان انتخابات فروردین ماه ۱۳۵۸ امام خمینی بر تشکیل جمهوری اسلامی ایران، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تاکید کردند و این انقلاب با آرای بیش از ۹۸ درصد مردم تثبیت شد.

سردار رضایی با بیان اینکه از زمان کاشته شدن شجره طیبه انقلاب اسلامی، درخت سیاست نه تنها جمهوری اسلامی بلکه سراسر منطقه را در بر گرفته است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت منطقه‌ای و حتی فراتر از آن تبدیل شده است و بزرگترین قدرت‌های دنیا در برابر ایران، زمین گیر شده اند.

او افزود: امروز دامنه قدرت جمهوری اسلامی ایران، کشور‌های عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین را در برگرفته است.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز سرگردانی در کاخ سفید و حتی ترامپ در برابر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، به چشم می‌خورد.

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنانش به فشار‌های سیاسی آمریکا و انتقال ناو‌های هواپیمابر به سمت خلیج فارس به منظور آغاز جنگ با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ناو‌های هواپیمابر پس از رویارویی با نیرو‌های سپاه و ارتش در تنگه هرمز، هم اکنون در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از بندر چابهار و در اقیانوس هند مستقر شدند، اما شایعه پراکنی پیرامون جنگ و رویارویی با ایران، به یک باره قیمت دلار را تا ۱۸ هزار تومان افزایش داد.

او افزود: آمریکا با شکست سیاست‌های تهاجمی اش در منطقه، هم اکنون به تهاجم اقتصادی و وضع سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران دست زده است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام به برنامه‌های یک ماهه آمریکا برای ارسال پهپاد‌های جاسوسی به کشورمان اشاره کرد و گفت: پهپاد گلوبال هاوک که مدرن‌ترین پهپاد آمریکایی است در حال جاسوسی و فیلمبرداری از خاک جمهوری اسلامی ایران بود، پس از دریافت سه هشدار، در نهایت توسط نیرو‌های هوافضای سپاه پاسداران و با شلیک سامانه سوم خرداد منهدم شد.

او افزود: پس از انهدام پهپاد استراتژیک آمریکایی در خلیج فارس، نشست شورای امنیت در کاخ سفید برگزار شد و قرار بر این شد که ظرف ۲۴ ساعت پاسخ ایران را بدهند، اما با بروز اختلافات درونی، از این کار صرف نظر کردند و اعلام کردند که هیچ پاسخی به اقدام جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام، سپس به فرافکنی رئیس جمهور آمریکا در توییتر برای هدف قراردادن پهپاد ایرانی بر فراز یکی از ناو‌های آمریکایی اشاره کرد و گفت: عقب نشینی ترامپ از دروغ گفتن در مورد هدف قراردادن پهپاد ایرانی بر فراز ناو آمریکایی، آبروریزی شدیدی را برای ایالات متحده به ارمغان آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران، حافظ امنیت داخل و خارج به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز است، خاطرنشان کرد: امروز کشور‌های عراق، افغانستان، یمن، سوریه و لبنان برای حفظ امنیت شان، به شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران تکیه داده اند.

انتهای پیام/ک

یادواره شهدای کارمند قزوین 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.