معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه از افزایش ۲۹ درصدی تعرفه مهدکودک‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در مورد افزایش ۵۰ درصدی شهریه مهدکودک‌های کرمانشاه گفت : این اقدام غیرقانونی بوده و شهریه مهدکودک‌ها در کل کشور ۲۹ درصد افزایش پیداکرده است.

او گفت : شهریه مهدکودک‌ها در استان کرمانشاه هم ۲۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: هر ساله درصد خاصی افزایش نرخ طبق نظر سازمان بهزیستی کشور و کارگروه‌های ستاد تنظیم بازار استان‌ها اعمال می‌شود و امسال ۲۹ درصد افزایش اعلام و اعمال شده است.

کوهی در خصوص تفاوت رقم افزایش تعرفه شهریه امسال نسبت به سال گذشته گفت: هر ساله با توجه به شرایط درصد خاصی افزایش خواهیم داشت که این رقم در سال گذشته حدود ۲۳ درصد و امسال حدود ۲۹ درصد است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: افزایش شهریه مهدکودک بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار استان متشکل از بهزیستی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان صورت خواهد گرفت.

او در خصوص چگونگی نظارت و برخورد با متخلفین در این حوزه گفت: مردم می‌توانند تخلفات مذکور را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند تا برخورد لازم از طریق مراجع نظارتی با آن‌ها صورت گیرد.

کوهی در خصوص تعداد مهدکودک‌های استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۳۰۹ مهد شهری و روستایی داریم که ۲۳ هزار کودک و نونهال در آن‌ها تربیت می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد مربیان مهدکودک‌های استان را ۲ هزار و ۸ مربی اعلام کرد.

او افزود: در زلزله سال ۹۶ نیز در مناطق زلزله زده تعداد زیادی از مهد‌های کودک ما دچار آسیب شدند که تاکنون ۱۸ مهد کودک شهری و ۲۰ مهد کودک روستایی تجهیز و بازسازی شده است.

کوهی افزود: در سیل اخیر نیز برخی از مهد‌های کودک ما دچار آسیب شدند که بهزیستی توانسته تاکنون در دو شهرستان روانسر و کنگاور۲ مهد کودک را تجهیز کند .

 

 

انتهای پیام/د

مردم مهد‌هایی که شهریه را نامتعارف افزایش داده اند به شماره ۱۲۴ معرفی کنند

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.