رئیس شورای اروپا در نشست امروز سران گروه هفت درباره مسائل مختلفی مانند ایران و برگشت روسیه به جمع کشورهای صنعتی سخنرانی کرد.

اروپا: گروه هفت برای یافتن زبان مشترک درباره ایران باید بیشتر تلاش کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد توسک تأکید کرد اروپا تحت هیچ شرایطی موافق برگشت روسیه به گروه هفت نیست.

وی همچنین افزود اتحادیه اروپا استدلال ترامپ برای برگشت روسیه به این گروه اقتصادی را نمی‌پذیرد. توسک در عوض از «دعوت از اوکراین برای شرک  در نشست بعدی گروه هفت» حمایت کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر مدعی شده بود از برگشت روسیه به جمع هفت کشور صنعتی جهان و تشکیل دوباره «گروه هشت» حمایت می‌کند.

همچنین یک مقام بلندپایه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: برگشت روسیه به جمع کشور‌های صنعتی نشان‌دهنده ضعف ما خواهد بود.

رئیس شورای اروپا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها این توافق را در آستانه فروپاشی قرار داده افزود خروج آمریکا از برجام نتایج مثبتی نداشته و باعث شکاف در غرب شده است.وی همچننی تأکید کرد سران گروه هفت باید برای یافتن زبانی مشترک درخصوص ایران بیشتر تلاش کنند.


بیشتر بخوانید: اختلافات اعضای گروه هفت در خصوص ایران غیرسازنده است


دونالد توسک در بخش دیگری از سخنان خود تهدید کرد که اگر آمريکا تعرفه های گمرکی سنگين بر کالاهای فرانسه اعمال کند‏، اتحاديه اروپا پاسخ خواهد داد. به گفته توسک اگر آمریکا از اعمال تعرفه برای اهداف سياسی استفاده کند، اين امر  می‌تواند برای همه جهان از جمله اتحاديه اروپا مخاطره آميز باشد.

رئيس شورای اروپا به چالش خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) هم اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا آمادگی ندارد درباره چشم انداز برگسیت بدون توافق با بوريس جانسون نخست وزير انگليس همکاری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار