مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: به مناسبت هفته دولت بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل رایگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل گفت: به مناسبت هفته دولت بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل رایگان است که از علاقه‌مندان انتظار داریم برای بازدید از موزه حضور به عمل آورند.

او با اشاره به این که ۲ تا ۷ شهریور ماه بازدید برای تمام بازدیدکنندگان رایگان است بیان کرد: بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۴ برای بازدید رایگان به موزه تاریخ طبیعی استان مراجعه کنند که در این موزه ۱۸ گونه پستاندار، ۸۵ گونه پرنده و ۱۲ گونه خزنده و دوزیست به صورت تاکسیدرمی شده نگه‌داری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: موزه‌های تاریخ طبیعی در حقیقت همان موزه‌های علوم طبیعی هستند که قابلیت تغییر طرز تفکر مردم در خصوص طبیعت را دارند و در عین حال بخش‌های علمی موزه‌های تاریخ طبیعی دارای مجموعه وسیعی از جانوران، گیاهان، فسیل‌ها، سنگ‌ها و کانی‌ها هستند که می‌توانند مواد و اطلاعات لازم را در اختیار زیست‌شناسان و دانشجویان علوم طبیعی و سایر بازدیدکنندگان قرار دهند.

خداپرست تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه موزه‌های تاریخ طبیعی، مطالعه و بررسی میراث طبیعی اعم از منابع جاندار و بی‌جان و انتقال این دانش به بازدیدکنندگان و افزایش دانش زیست محیطی مردم است که این موضوع مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد و ارتقای سطح علمی مردم مهم‌ترین اولویت ماست.

او اظهار کرد: هدف ما این است که در تبیین برنامه‌های حفاظت محیط زیست استان ورود پیدا کرده و در این زمینه اهمیت به این موارد اولویت اساسی است.

انتهای پیام/ح

بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل

برچسب ها: موزه ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.