سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور علی‌رغم آنکه ارتش سوریه شهر خان شیخون را به کنترل خود درآورده است حضورش را در پست دیده‌بانی نهم در شهر مورک ادامه خواهد داد.

ترکیه حضور خود را در شهر مورک سوریه ادامه خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز گفت این کشور حضور خود را در پست دیده‌بانی نهم در شهر مورک ادامه خواهد داد، هر چند روز گذشته ارتش سوریه موفق شد کنترل کامل شهر خان شیخون در غرب این کشور را دوباره به دست گیرد.

آکسوی گفت «پست نهم دیده‌بانی در شهر مورک با وجود سقوط این شهر همچنان در وضعیت اولیه خود است و ما به حضور خود ادامه می‌دهیم. ارتش سوریه کنترل شهر خان شیخون را به دست گرفته است».

این در حالی است که او از پاسخ‌گویی به این سوال که چگونه قرار است این پست به کار خود ادامه دهد وقتی شهر به کنترل ارتش سوریه درآمده است سر باز زد.

یک منبع نظامی روز گذشته گفت ارتش سوریه به طور کامل شهر‌های لاتمنه، کفر زیتا، لتمین و مورک را در شمال استان حماه که در میان ادلب و جنوب غرب این کشور قرار گرفته است به کنترل خود درآورد. استان ادلب آخرین منطقه در سوریه است که جنگ در آن ادامه دارد. این منطقه به محل تجمع تروریست‌هایی که از سایر بخش‌های این کشور گریخته‌اند تبدیل شده است.

ارتش سوریه طی سال‌های گذشته با کمک رشادت و ایثارگری نیرو‌های مقاومت و کشور‌های حامی آن موفق شده گروه‌های تروریستی تحت حمایت غربی‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه را از نظر سازمانی در هم بکوبد و بخش زیادی از سرزمین‌های اشغال‌شده را آزاد کند. هم‌اکنون عناصر تروریستی صرفا به صورت پراکنده در بخش‌هایی از خاک سوریه فعال هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار