واحد‌های تولیدی و صنعتی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور نقش بسیار زیادی دارند که می‌توانند بسیار به ایجاد آرامش اقتصادی در کشور کمک کنند به همین دلیل واحد‌های تولیدی بازو‌های نظام هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق‌پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع و رونق تولید شهرستان آستانه‌اشرفیه ، با بیان اینکه واحد‌های صنعتی و تولیدی بازو‌های نظام هستند، گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور نقش بسیار زیادی دارند که می‌توانند بسیار به ایجاد آرامش اقتصادی در کشور کمک کنند به همین دلیل واحد‌های تولیدی بازو‌های نظام هستند.

او گفت: تدبیر و صیانت از واحد‌های موجود و حمایت از سرمایه گذاری جدید، فلسفه اصلی تشکیل این کارگروه است وصیانت از یک شغل و حمایت از سرمایه‌گذاری در شرایط دشوار کنونی یک تکلیف میهنی و اجتماعی است.

دلق پوش از میزان پرداخت تسهیلات اختصاصی رونق تولید با توجه به تعداد معرفی شدگان به بانک‌ها بر اساس مصوبات این کارگروه اظهار نارضایتی کرد و تصریح کرد: فرمت‌های اقدامات بایستی توسط بانک‌ها در سامانه بهین یاب کامل شود و قرارداد خرید زمین شرکت شهرک‌های صنعتی را به عنوان وثیقه ملکی بر اساس مصوبه قانونی این کارگروه برای پرداخت تسهیلات پذیرش نمایند و در پرداخت‌ها با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند و از فرصت‌سوزی پرهیز نمایند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پیرامون لزوم اجرای مصوبات کارگروه گفت: علاوه بر کمیته نظارت در کار گروه رفع موانع تولید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان استانداری و دستگاه‌های متولی با عنوان کمیته پایش تشکیل خواهد شد تا در صورت عدم اجرای مصوبات از سوی هر کدام از متولیان و بنگاه‌های اقتصادی مراتب مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن در صورت لزوم به دبیرخانه کارگروه ملی ارسال گردد.

دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان گیلان با اشاره به مصوبات جلسه سی و یکمین و سی و دومین شورای عالی اقتصاد تصریح کرد: جهت ساماندهی مالی متقاضیان کارگروه و احیای تولید، فرم‌هایی از سوی شورای عالی اقتصاد تدوین شده که در آن ضمن ساماندهی و حل مشکلات تولید موجبات تسهیل در روند پیگیری‌ها فراهم خواهد کرد.

او از غیرقانونی بودن تعطیلی واحد‌های صنعتی در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری هیچ بانک و نهادی حق ندارد حتی یک واحد صنعتی را تعطیل کند و اگر چنین کاری انجام دهند باید خودشان کار‌های تولید در آن واحد را انجام داده و از تعطیلی جلوگیری کنند و در غیر این صورت تعطیلی واحد‌های صنعتی توسط بانک‌ها و نهاد‌های مختلف جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام/آ

روند پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی و صنعتی

برچسب ها: صمت ، سازمان صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.