رئیس جمهور افغانستان گفت: طالبان با راه اندازی حملات تروریستی علیه غیر نظامیان مخالفت خود با آتش بس و صلح را به طور آشکار بیان می کنند.

 

طالبان هنوز اراده لازم برای آتش بس و صلح را ندارند/ بدون انتخابات، نمی توان صلح را تامین کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال تاد والترز، فرمانده ارشد نیروهای متحد ناتو و فرمانده کل نیروهای آمریکا در اروپا روز گذشته با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

اشرف غنی در این نشست اظهار داشت: تروریست‌ها تلاش دارند افغانستان را به لانه خود تبدیل کنند٬ اما نیروهای امنیتی و دفاعی اجازه تحقق این امر را نخواهند داد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: طالبان هنوز هم برای آتش بس و برقراری صلح اراده لازم را ندارند و با راه اندازی حملات تروریستی علیه غیر نظامیان و نهادهای دولتی و غیر دولتی مخالفت خود را به طور آشکار بیان می کنند.

وی بیان داشت: طالبان باید برای مردم افغانستان روابط‌ خود با پاکستان، مواد مخدر، القاعده، داعش و ده ها گروه تروریستی دیگر را روشن کند.

شارف غنی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات گفت: بدون انتخابات، نمی توان صلح را تامین کرد و صلح برای افغانستان اولویت دارد.

جنرال والترز نیز در این دیدار تاکید کرد که ناتو همچنان همکار نیروهای افغان باقی خواهد ماند و تمامی تعهدات این سازمان برای حمایت پایدار از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پابرجاست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.