رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که دولت انتقام حمله های تروریستی را خواهد گرفت و لانه های داعش را در هر جای کشور که باشند ریشه کن و نابود خواهد کرد.

 

داعش را در هر جای کشور که باشد ریشه کن و نابود می کنیم/ زیربنای کشتارهای بی رحمانه توسط طالبان بنا نهاده شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسم تجلیل از صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان اظهار داشت: بدبختانه صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان تحت شعاع یک فاجعه قرار گرفت؛ دشمن آزادی و استقلال ما، دشمن مردم و خاک ما، جشن استقلال افغانستان را تحمل نتوانست. این دشمن باید بداند که با نیروهای شجاع مسلح ما توان مقابله را نداشته و هیچگاه مانع خوشحالی ما نمی توانند شوند.

رئیس جمهور افغانستان درباره حمله تروریستی اخیر در یک مراسم عروسی در کابل گفت: طالبان نمی توانند با انکار دست داشتن در این حمله از بار ملامتی شانه خالی کنند، زیربنای این چنین کشتار بی رحمانه را آنان نهاده اند. طالبان بارها این چنین حملات ظالمانه، وحشیانه و بی رحمانه را در مساجد، مکاتب و اماکن عامه انجام داده و مسئولیت آن را نیز به دوش گرفته اند.

وی تاکید کرد: ما انتقام این حمله و حملات دیگر را حتما می گیریم؛ ما انتقام قتل عام شهروندان و هر قطره خون مردم بی گناه خود را خواهیم گرفت و لانه های داعش را در هر جای کشور که باشند ریشه کن و نابود می کنیم.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: همانگونه که غازی امان الله خان در روز اعلام استقلال کشور شمشیرش را از نیام بیرون کرد، حالا زمان آن فرا رسیده است که در صدمین سالروز استراداد استقلال کشور، ملت شمشیر خویش را علیه هیولای تروریسم بیرون کند و علیه آن مبارزه نماید.

وی افزود: منشاء و پناهگاه های طالبان و سایر گروه های تروریستی در آن سوی خط دیورند قرار دارند؛ من به مردم آن سوی خط دیورند می گویم که با استفاده از هر میکانیزمی که می توانند، مراکز تولید خشونت، آدرس ها و مراکز آموزش آنان را هدف قرار دهند و به تمام جهان افشا سازند تا از این داعیه برحق ما تمام جهان آگاهی یابد.

اشرف غنی تاکید کرد که جامعه جهانی باید در کنار مردم افغانستان بایستند و نباید در مقابل این گونه اعمال وحشیانه و ضد بشریت خاموشی اختیار کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
همش بخاطر بیسوادی و دین را اشتباه بخوردشون دادند .حتی یکبار هم قران را نخوانده اند .چونکه درست بر علیه قران عمل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
زنده بادافغانستان،گروه های تروریستی و تکفیری داعش و طالبان و آمریکا ظالم آرزوی گرفتن افغانستان باید به گورببرند
آخرین اخبار