شهردار رشت در دیدار با کاردار آلمان گفت: طرح‌های مطالعاتی جامع چگونگی رفع مشکلات زیست محیطی انباشت زباله‌ها و آلودگی رودخانه زر جوب برای سرمایه گذاری گردآوری و به کشور آلمان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ناصر حاج محمدی، شهردار رشت در این دیدار با اشاره به پیشنیه علمی، فرهنگی و اقتصادی شهر رشت گفت: این شهر با ۵ شهر کشور‌های روسیه، ترکیه، پاکستان و آلمان خواهر خوانده است.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های گیلان به ویژه شهر رشت در بخش‌های گردشگری امیدواریم با بهره گیری از تجارب کشور آلمان در حوزه زیست محیطی و گردشگری همکاری و توسعه همه جانبه بین دو کشور هرچه زودتر فراهم شود.

شهردار رشت انباشت زباله‌ها و آلودگی رودخانه زرجوب را مهمترین معضل شهر رشت دانست و گفت: قرار شد طرح‌های مطالعاتی جامع چگونگی رفع این مشکلات زیست محیطی برای سرمایه گذاری گردآوری و به کشور آلمان ارسال شود.

الیور اشناکن برگ،کاردار آلمان هم به ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، گردشگری و آموزشی کشورش برای همکاری با گیلان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همکاری ۲ جانبه‌ای در خصوص محیط زیست با ایران داریم و در صورت علاقه طرف ایرانی این آمادگی وجود دارد در زمینه آموزشی، گردشگری و مدیریت پسماند سرمایه گذاری داشته باشیم.

او  با اشاره به نقاط مشترک ۲ کشور آلمان و ایران افزود: امیدواریم روابط تجاری دو کشور بیش از پیش شود.

کاردار آلمان گفت: بعد از سفربه گیلان به همکارانم توصیه می‌کنم به زودی از این استان دیدن کنند.

انتهای پیام/اص

دیدار کاردار آلمان با شهردار رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.