وقتی نخست وزیر ارمنستان راهنمای گردشگران خارجی شد!/ معرفی جاذبه‌های توریستی ایروان توسط پاشینیان در اتوبوس + فیلم

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به عنوان راهنما، میدان جمهوری ایروان را به تعدادی از گردشگران خارجی معرفی کرد.

وقتی نخست وزیر ارمنستان راهنمای گردشگران خارجی شد + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به اتفاق یکی از دخترهایش به جمع گروهى از گردشگران خارجى در میدان جمهورى ایروان پیوست و سوار بر یک اتوبوس دو طبقه توریستى ویژه تور داخل شهرى شد.

نخست وزیر ارمنستان تاریخچه‌ شهر ایروان و ساختمان‌هاى اطراف میدان جمهورى را به زبان انگلیسى براى گردشگران توضیح داد سپس آنان را به ساختمان دولت دعوت کرد. در مقر نخست وزیرى از گردشگران پذیرایى و به آنان هدایایى داده شد.

جذب گردشگر برای ارمنستان بسیار مهم است چون  یکی از درآمدهای عمده این کشور از گردشگران خارجی تامین می‌شود.

جالب است بدانید نیکول پاشینیان در ابتدا خبرنگار بود سپس وارد فعالیت‌های سیاسی شد. او در سال ۲۰۰۹ به اتهام فعالیت ضد حکومتی به زندان محکوم شد و به دلیل اجتناب از دستگیری به زندگی زیرزمینی روی آورد و پس از یک سال داوطلبانه خود را به پلیس معرفی کرد و به هفت سال زندان محکوم شد، اما پس از دو سال گذراندن محکومیت در بیستمین سالگرد استقلال ارمنستان با عفو عمومی، از زندان آزاد شد.

پاشینیان در سال ۲۰۱۲ به عنوان نماینده به مجلس ملی جمهوری ارمنستان راه یافت. او در سال ۲۰۱۵ حزب «پیمان مدنی» را تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۷ هم بنیانگذار ائتلاف «راه کار» شد که رهبری آن را تا به امروز بر عهده دارد.

وی در سال ۲۰۱۸ به ابتکار گروه «اقدام من» علیه سومین دوره حکومت سرژ سرکیسیان اقدام کرد. در چارچوب این اقدام وی فاصله بین شهر‌های «گیومری» در شمال ارمنستان تا «ایروان» در جنوب این کشور را با پای پیاده طی کرد.

در این اقدام، افراد زیادی به او پیوستند تا اینکه شمار آنان به ده‌ها هزار نفر رسید. شکل گیری و تداوم اعتراضات گسترده ضددولتی در ایروان و دیگر شهر‌های ارمنستان سرکیسیان را وادار به استعفا از پست نخست وزیری کرد و مبارزه مخالفان علیه حزب حاکم جمهوری خواه همچنان ادامه یافت تا این حزب راضی به پذیرش قدرت یافتن رهبر مخالفان شد. در نتیجه این اعتراضات همه احزاب کشور به پاشینیان پیوستند، اتئلاف حاکم فروریخت و چند وزیر از مقام خود استعفا کردند و نیکول پاشینیان به مرد شماره یک ارمنستان تبدیل شد.

پاشینیان صاحب سه دختر و یک پسر است و همسرش هم روزنامه نگار است.


بیشتر بخوانید: مرور تحولات ارمنستان در سال ۲۰۱۸ + فیلم 


انتهای پیام/
 

جاذبه‌های توریستی ارمنستان + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
ای کاش مسئولین ماهم یاد بگیرین بقول پروین اعتصامی ارمنی ها بیشتر اسلامو رعایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
از محبت گردد او محبوب حق گرچه طالب بود، شد مطلوب حق
شد محبت را ظهور از اعتدال بی محبت نیست عالم را کمال
از محبت تلخ‌ها شیرین شود از محبت مس‌ها زرین شود
از محبت خارها گل می‌شود از محبت سرکه‌ها مل می‌شود
از محبت مرده زنده می‌شود وز محبت شاه بنده می‌شود
احسنت بر خرد و بصیرتش این مسئول فهمیده که از راه صنعت جذب توریست و گردشگری می توان مشکلات اقتصادی مملکتش را حل کند آفرین انشاءالله مسئولین کشور ما هم مجدانه تر در این راه گام بگزارند چرا که هنوز
از تمامی ظرفیتها و پتانسیلها که در کشور پهناورمان وجود دارد و راکد و بلا استفاده هستند و امکانات و زیر ساخت ندارند را راه اندازی و استفاده شوند و تمامی ظرفیتهای بالقوه ها را بالفعل کنند و با سرمایه گزاری و حمایت همه جانبه همه قوای دولت مجلس شورا و قوه قضائیه در این صنعت و ایجاد زیر ساختهای جذب گردشگری و توریست برای تمامی فصول سال از شمال تا جنوب و شرق و غرب کشور از هر لحاظ کیفیت و کمیت اندک و ناکارامد را فعال کنند و مسئولان و مدیران باید با یکپارچه سازی و امکانات زیرساختی این صنعت جذب توریست و گردشگری را بسیار بسیار بسیار فعال کنند تا انشاءالله از هر لحاظ کشورمان رونق اقتصادیش افزایش یابد و شادی و نشاط در جامعه افزایش یابد و فقر و بیکاری و بی پولی ریشه کن شود و این صنعت صلح و آرامش و امنیت را میان کشورهای منطقه و بین الملل افزایش می دهد و جلوگیری می کند از تنش و جنگها و ر این صنعت می توان از تمامی ظرفیتهای نیروی انسانی بیکار و حتی بازنشستگان باسوادها و بی سوادها و در تمامی سنین استفاده کرد اگر مدیران لایق و شایسته و کارشناسان نخبه و کارآمد در راس این امور در تمامی کشور مسئولانه فعال شوند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذينَ أَجْرَمُوا وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنينَ
ولى (هنگامى كه اندرزها سودى نداد) از مجرمان انتقام گرفتيم (و مؤمنان را يارى كرديم) و يارى مؤمنان، همواره حقى است بر عهده­ ی ما!
ارامنه تقاص خونهای زنان و کودکان مظلومی که در قره باغ ریختند را خواهند داد این وعده الهی است و آنها طعم قصاص و انتقام را خواهند چشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا حرف مفت می زنی ترکا به ارامنه حمله کردند ارامنه مورد حمایت همیشگی ایران بوده و هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
افرین مسئول باید اینطوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
این مرده عمله چه خوبه این مرد برای کشورش
France
تهرانی
۱۰:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
چقد راحته نخست وزیر شدن ...
شورش کرده شد نخست وزیر خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
قاتل هزاران مسلمان بی گناه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۹:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
در استان زنجان در مسیر زنجان بیجار یک روستای تاریخی خوئین وجود دارد که موجب کم لطفی مسئولین استانی واقع شده در این روستا چهار اثر تاریخی زیبا وجود دراد که اگر شناخته شود یک جاذبه گردشگری فوق العاده میباشد. آثار تاریخی به ترتیب اهمیت شامل شهر زیرزمینی، مسجد تاریخی،حمام تاریخی، و میل، علاوه بر جاذبه تاریخی این روستا به خاطر موقعیت مکانی خود و عبور نهری ادره منتهی به روستا دارای جاذبه طبیعی فوق العاده ای هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ارمنستان باید بداند که قره باغ از اراضی مسلمانان است و به اشغال آن خاتمه دهد