جذب توریست با زیرزمین! + فیلم

یک زیرزمین در ارمنستان سالانه هزاران توریست را به خود جذب می‌کند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوون آراکلیان که یک سازنده حرفه‌ای بود یک زیرزمین را به تنهایی و در 23 سال ساخته است. این غار زیرزمینی دست ساز در روستای آرینج در استان کوتایک ارمنستان قرار دارد و هم اکنون به عنوان یک موزه برای بازدید عموم افتتاح شده است.

ماجرای ساخت زیرزمین از این قرار است که لوون پس از اینکه همسرش توسیا در صحبت‌هایش به فضایی خنک برای نگهداری سیب‌زمینی‌ها اشاره کرد، تصمیم گرفت تا این پروژه را آغاز کند! او این کار را در سال 1985 آغاز کرد و ساخت آن 23 سال طول کشید. او حتی روز مرگش در سن 67 سالگی نیز در این غار مشغول به کار بود. به گفته همسرش او روزی 18 ساعت در این فضا مشغول به کار بوده است و معمولا ساعات کمی را به خواب و استراحت می‌پرداخت.

دیوارهای این غار ترکیبی از سنگ آتشفشانی سخت و نرم است و دمای موجود در غار در تمام طول سال 10 درجه سلسیوس اندازه‌گیری شده است. این غار تونل‌های مختلفی دارد که هر یک از آنها با درهای حکاکی شده تزیین شده‌اند و چهره‌ای جالب و غیرمعمول به فضای تاریک و سرد این غار بخشیده‌اند.

در این موزه آن وسایلی که لوون با آن این فضا را ساخته و همچنین چکمه‌های قدیمی که هنگام کار بر روی پروژه به پا داشت برای نمایش قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید: اثر هنری شگفت‌انگیزی که پیرمرد ارمنی در زیرزمین خانه‌اش خلق کرد +تصاویر 


انتهای پیام/
 

ساخت یک غار دست ساز در ارمنستان + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.