نهمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی به همراه با نخستین جشنواره موسیقی اقوام در بجنورد افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در خراسان شمالی گفت: صنایع‌دستی به‌عنوان هنری مقدس، بومی و اصیل نقشی بی‌بدیل در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی جوامع دارد که حفظ و گسترش آن می‌تواند هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کند.

بیگ زاده افزود: امسال نهمین نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان شمالی با جشنواره موسیقی اقوام همراه شده است که ارزشمند است و به انتقال این فرهنگ ارزشمند به جوانان و نسل‌های بعدی کمک می‌کند.

همراهی جشنواره موسیقی اقوام با نمایشگاه صنایع دستی

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی امسال از ۲۹ مرداد تا یکم شهریورماه در منطقه نمونه گردشگری بش قارداش بجنورد برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه با ۱۵۰ غرفه و با حضور حداکثری استان‌های کشور برنامه‌ریزی‌شده، همچنین برای اولین بار غرفه‌های گردشگری نیز با حضور بومگردی‌های استان برپا است تا از این ظرفیت برای معرفی خود و جذب مسافر بهره ببرند.

یزدان پناه افزود: همزمان با نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری، میزبان نخستین جشنواره موسیقی اقوام خواهیم بود که گروه‌هایی از استان‌های مختلف کشور در آن شرکت و به مدت ۴ شب اجرای برنامه دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی بابیان اینکه در این جشنواره شاهد حضور بهترین گروه‌های اقوام ایران‌زمین در خراسان شمالی خواهیم بوداظها رکرد: این جشنواره علاوه بر بش قارداش، در بابا امان و شهربازی نیز برگزار خواهد شد.

او گفت: برگزاری این جشنواره، علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های اقوام به مردم است.

انتهای پیام/ ر

نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در بجنورد افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.