رییس مرکز توسعه نوغان شعبه نطنز گفت: یکهزار و ۶۵۲ جعبه تخم نوغان امسال در شهرستان نطنز تولید و بین متقاضیان در استان اصفهان و استان های همجوار توزیع شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام گلرنگ رییس مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز اظهار کرد: این تعداد جعبه تخم نوغان ۹۰۲ جعبه در شهرستان نطنز بین متقاضیان پرورش کرم ابریشم و مابقی برای ۱۰ استان همجوار توزیع شده است.

او افزود: از این میزان تخم نوغان توزیع شده حدود ۲۰۰۰ کیلو گرم پیله تَر تحویل شعبه نطنز و مابقی در بازار آزاد برای تامین نخ مورد نیاز مراکز نخ ریسی عرضه شده است.

گلرنگ خاطر نشان کرد: امسال به علت افزایش قیمت پیله تَر متقاضیان استقبال چشم گیری برای تولید داشته و درآمد خوبی عاید خانوار‌هایی که به صورت کسب و کار خانگی مشغول به فعالیت هستند، شده است.

رییس مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز افزود: مرکز نوغان داری این شهرستان تنها شعبه در مرکز و جنوب کشور است که همه ساله، از نیمه دوم فروردین لارو نوغان را برای تولید و پرورش پیله کرم ابریشم در اختیار پرورش دهندگان در نطنز و استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، قم، تهران و شیراز قرار می‌دهد.


گلرنگ گفت: نوغان داران می‌توانند در فضای حدود ۲۰ متر به صورت طبقاتی تا چهار جعبه کرم ابریشم را پرورش دهند و پیله ابریشم تولید شده را به کارخانجات صنعتی ابریشم کشی ارسال کنند.


انتهای پیام/م

 

تولید یکهزار و ۶۵۲ جعبه تخم نوغان در شهرستان نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.