جشن ولایت در ۴۱۳ مسجد گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری جشن‌های ولایت در ۴۱۳ مسجد استان به‌منظور تشریح واقعه غدیر و تبیین امامت امیرالمومنین (ع) خبر داد.

او، دهه ولایت و امامت را فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار و برکات مقام ولایت دانست و افزود: جشن‌های دهه امامت و ولایت با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با عنوان جشن‌های ولایت در مساجد ١٦ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: این‌جشن‌ها به‌صورت ویژه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برتر در مناطق شاخص شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد، با بیان اینکه جشن‌های ولایت در ٤١٣ مسجد استان برگزار می‌شود، گفت: در شهرستان رشت ٧٨ مسجد عهده‌دار برگزاری این مراسم هستند.

او، اطعام بزرگ علوی با مشارکت خیران را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: برگزاری مراسم جشن ویژه غدیر در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری با حضور سخنرانان کشوری، آذین‌بندی مساجد و محیط پیرامونی آن، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری، اطعام بزرگ علوی با مشارکت خیران، مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، مسابقات مختلف کتابخوانی با موضوع غدیرشناسی، خطبه‌خوانی غدیر، پرده‌خوانی غدیریه، اجرای سرود و تواشیح توسط گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط کانون‌های مساجد استان است.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی با توزیع شربت و شیرینی و توزیع بسته‌های فرهنگی، ارائه خدمات رایگان پزشکی در قالب گروه‌های جهادی با حضور پزشکان و دانشجویان پزشکی، اجرای مولودی‌خوانی و مداحی و سایر برنامه‌های متناسب با این ایام از جمله برنامه‌های دهه غدیر کانون‌های مساجد استان است.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها تشریح واقعه غدیر و تبیین امامت امیرالمومنین (ع) است که شخصیت ممتاز ایشان به‌عنوان الگو و نمونه انسان کامل برای مسلمانان است.

 

انتهای پیام/م.ع

برپایی جشن ولایت در ۴۱۳ مسجد گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.