از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۶۲ نفر به مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد بهزیستی در چهارمحال و بختیاری مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۱۹ کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است که یکی از این مراکز خاص زنان است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۶۲ به مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد بهزیستی در استان مراجعه کردند.

محمدی، با اشاره به اهمیت موضوع ترک اعتیاد و جلوگیری از بازگشت به مواد مخدر از سوی معتادان بهبود یافته اظهار داشت: نظارت بر این افراد، ایجاد اشتغال و تأمین سرپناه برای معتادان بی خانمان برای گذراندن شب‌ها ضرورت دارد.

او ادامه داد: بیشتر کمپ‌های ترک اعتیاد در خارج و در حاشیه شهر‌ها سوق داده شده است، که باعث کمرنگ شدن گرایش افراد معتاد و همچنین خانواده آن‌ها برای ترک است.

محمدی، به استیجاری بودن ۱۰۰ درصدی کمپ‌های ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: با تخصیص زمین در شهر‌ها، تأمین اعتبار از سوی مدیران کمپ‌ها و حمایت بهزیستی می‌توان مکان‌های دائمی برای کمپ‌های ترک اعتیاد در استان راه اندازی کرد.

او با اشاره به اختصاص سالانه ۵ درصد تسهیلات اشتغالزایی سازمان بهزیستی به معتادان بهبود یافته ادامه داد: با توجه به تعداد افراد بهبود یافته متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال در چهارمحال و بختیاری، سال گذشته ۱۶ درصد تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی استان به معتادان بهبود یافته اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ز

فعالیت  ۱۹ کمپ ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار